اگر می خواهید ترافیک ارگانیک را به وب سایت خود هدایت کنید، باید دو جنبه مهم استراتژی سئو را درک کنید:
ارتباط
قدرت
با ارتباط ، نکته کلیدی این است که بدانید مخاطبان شما چه چیزی را جستجو می کنند و با بالاترین کیفیت و مرتبط ترین محتوا را ارائه دهید، بنابراین ارائه آن به آن ها برای Google کار سختی نیست.
اما این یک علم دقیق نیست.
→ اکنون دانلود کنید: بسته شروع SEO [کیت رایگان]
شما می توانید بهترین محتوا را از دیدگاه خود ایجاد کنید، اما این یک چشم انداز رقابتی است، و گوگل فاکتورهای بی شمار دیگری را هنگام رتبه بندی صفحات در SERP ها در نظر می گیرد. یکی از آنهایی که … ارائه دهنده آن محتوا چقدر معتبر (یا قابل اعتماد) است.
ممکن است فکر کنید که “اقتدار” ذهنی است، اما گوگل یک راه مهم برای اندازه گیری آن دارد: بک لینک.
بک لینک چیست؟
بک لینک (که لینک ورودی نیز نامیده می شود) پیوندی است که از وب سایت دیگری به وب سایت شما می آید. از نظر بصری، پیوند می تواند در یک متن، روی یک تصویر یا به عنوان یک دکمه قرار گیرد – تا زمانی که منبع یک وب سایت متفاوت باشد، همه این اتصالات به عنوان بک لینک محسوب می شوند. در سئو، بک لینک ها بسیار مهم هستند زیرا یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی برای هر موتور جستجوی اصلی هستند.
چرا بک لینک ها مهم هستند؟
در حالی که ۲۰۰ فاکتور رتبه بندی گوگل شناخته شده است ، بک لینک ها به عنوان یکی از مهم ترین عوامل برای جستجوی گوگل به حساب می آیند.
این به این دلیل است که پیوند به وبسایت دیگر چیزی بیش از یک پیوند است — این یک رای اعتماد است، یک توصیه، راهی است برای ناشران تا به خوانندگان خود بگویند: “اینجا منبعی است که من به آن اعتماد دارم. خودتان آن را بررسی کنید.”
بهویژه برای کسبوکارهای کوچک یا استارتآپها، دریافت چنین تأییدی بسیار دشوار است. اما اگر می خواهید عملکرد سئوی خود را افزایش دهید، باید مطمئن شوید که به طور مداوم بک لینک های با کیفیت بالا را به وب سایت خود، بهتر و سریعتر از رقبای خود، کسب می کنید.
بهعلاوه، گابی تِرد، مدیر بازاریابی در Trujay ، میگوید: «استراتژی پیوند بیلدینگ فقط امتیاز سئو و دیده شدن شما در گوگل را افزایش نمیدهد . همچنین به خوانندگان نشان میدهد که شرکت شما در چه جایگاهی در رابطه با سایر برندها قرار میگیرد – و به خوانندگان یادآوری میکند که در واقع یک انسان پشت صفحه است. بک لینک ها می توانند رابطه بین دو سایت و نحوه عملکرد هر سایت برای کمک به رشد دیگری را نشان دهند.”
به علاوه، بک لینک ها به خوانندگان کمک می کنند تا بالاترین درجه اطلاعاتی را که به سؤالات آنها پاسخ می دهد، دریافت کنند.
بک لینک با کیفیت بالا
البته به خاطر داشته باشید که همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند. اگر بک لینک را به عنوان یک رای اعتماد در نظر می گیرید، تنها ارزیابی اعتبار آن رای منطقی است.
در گذشته، تاکتیکهایی مانند مزرعههای لینک، PBN و هرزنامههای نظرات به سئوکاران کلاه سیاه اجازه میداد تا پروفایلهای بکلینک وسیعی ایجاد کنند و سیستم را با موفقیت بازی کنند. با این حال، این تکنیکهای ایجاد لینک کلاه سیاه دیگر کار نمیکنند، زیرا گوگل با آنها آشنا شده است. در واقع، تعداد زیاد لینک های “غیر طبیعی” حتی ممکن است سایت شما را جریمه کند.
به عبارت دیگر، کیفیت به اندازه کمیت در مورد بک لینک ها اهمیت دارد.
کسب بک لینک با کیفیت بالا احتمالاً چالش برانگیزترین بخش سئو است. شما پیوندهایی می خواهید که عبارتند از:
معتبر – این سایت دارای پروفایل بک لینک معتبر (رای اعتماد زیاد)، ترافیک زیادی تولید می کند و حتی در خود SERP ها رتبه خوبی دارد. علاوه بر این، سایتهای .gov و .edu مانند سایتهای پیشرو در صنعت، وزن بیشتری دارند.
مرتبط – صفحه ارجاع دهنده به موضوع یا جایگاه مشابهی می پردازد. به عنوان مثال، اگر صفحه اصلی شرکت فناوری شما یک بک لینک از یک پست وبلاگ در مورد “چگونه گلف” دریافت کند، این به عنوان یک بک لینک مرتبط یا با کیفیت دیده نمی شود.
منحصر به فرد – اگر سایت به شما ارجاع دهد اما به رقبای شما اشاره نکند، یک مزیت خواهید داشت. در غیر این صورت، داشتن بک لینک ممکن است خوب باشد، اما سهم جدول است.
طبیعی – پیوند حمایت مالی نمی شود، متن لنگر دارای مارک یا هرزنامه نیست، و صفحه ارجاع دهنده دارای تعداد طبیعی لینک روی آن است.
برای مثالی واقعی از شرکتی که از این قوانین بک لینک برای صعود به بالای صفحات جستجو استفاده کرده است، مطالعه موردی ویدیویی ما را در Glassdoor بررسی کنید.
به عنوان یک استراتژیست سئو که به طور خاص بر روی لینک سازی در HubSpot تمرکز می کند، من با چالش یافتن منابع با کیفیت بالا که به سایت شما لینک می دهند غریبه نیستم. برای کمک به شما در بهبود رتبه سئوی شرکت خود، این لیست از راه های خلاقانه و منحصر به فرد برای کسب بک لینک را ایجاد کرده ام.
نحوه دریافت بک لینک
بازیابی نامهای بدون پیوند
پیوندهای متنی را دریافت کنید
نام های لیست “بهترین X” را دریافت کنید
منبعی برای ناشران دیگر شوید
با خبرنگاران تماس بگیرید
محتوای قدیمی را به روز کنید
ابزارهای رایگان بسازید
راهنمای نهایی را منتشر کنید
از تصاویر برای کسب لینک و اشاره استفاده کنید
از دایرکتوری ها استفاده کنید (بله، دایرکتوری ها!)
از روش ساخت لینک شکسته استفاده کنید
۱٫ بازیابی نامهای بدون پیوند
احیای نام های تجاری بدون پیوند احتمالاً ساده ترین و سریع ترین راه برای ایجاد بک لینک های با کیفیت بالا است.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که مراقب افرادی باشید که از برند شما، در وبلاگ ها یا اخبار نام می برند. می توانید این کار را با استفاده از چیزی به سادگی (و رایگان) مانند Google Alerts انجام دهید. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در مورد اشارههای خود داشته باشید، مانند تعداد اشتراکگذاریها یا اعتبار دامنه وبسایتی که ذکر از آنجا آمده است، میتوانید ابزارهایی مانند BuzzSumo ، Ahrefs Content Explorer یا Mention را انتخاب کنید.
کاوشگر محتوای ahrefs
منبع تصویر
اغلب، متوجه میشوید که نویسنده وقتی نام تجاری، محصول یا خدمات شما را ذکر میکند، پیوندی به وبسایت شما اضافه نکرده است. در آن زمان است که میتوانید یک یادداشت سریع برای آنها بفرستید و از آنها درخواست یک پیوند مناسب کنید. این همچنین به ناشر اجازه می دهد تا تجربه بهتری را به خوانندگان خود ارائه دهد و به آنها اجازه می دهد روی آن کلیک کنند و درباره برند ذکر شده بیشتر بیاموزند. این یک برد است، برد.
بخش خلاقانه این تاکتیک این است که میتوانید از همین روش برای بازیابی پیوندها برای نامهای دیگر مرتبط با برند شما استفاده کنید – از جمله رویدادهایی که سازماندهی میکنید، نام کارمندان، گزارشهای تحقیقاتی و غیره.
به عنوان مثال، میتوانید مراقب مصاحبههایی باشید که مدیران شرکت شما را در آن نشان میدهند و از صفحه نمایه آنها در وبسایت خود لینکی بخواهید. یا، میتوانید به دنبال ذکر گزارشها یا آماری باشید که منتشر کردهاید، و درخواست یک انتساب پیوند مناسب به منبع اصلی کنید.
۲٫ پیوندهای متنی را دریافت کنید
آیا متوجه شده اید که چگونه برخی از مقاله ها دارای منابع اضافی هستند، یا به صورت متنی توصیه می شوند یا در بخش “بیشتر بخوانید”؟
در اینجا نمونهای از بخش «بیشتر بخوانید» از SEJ است که در آن به یک قطعه مرتبط پیوند میدهند:
به این پیوندهای تعبیه شده در متن مقاله، پیوندهای متنی می گویند .
کلید بدست آوردن پیوندهای متنی، یافتن پیوندی مناسب برای دسترسی به آن است. میتوانید با تحقیق در مقالههایی که مربوط به محتوایی است که تبلیغ میکنید و قبلاً بخش «بیشتر بخوانید» آنها را پیدا کنید.
به عنوان مثال، فرض کنید مطالعه جدیدی در مورد بازاریابی ایمیلی دارید. سعی کنید به دنبال مقالاتی باشید که در مورد روندهای بازاریابی صحبت می کنند و مقالات دیگری را توصیه می کنند.
در اینجا نحوه پیدا کردن آنها با استفاده از موتورهای جستجو مانند Google آورده شده است:
گرایش های بازاریابی inurl:blog intext: “بیشتر بخوانید”
گرایش های بازاریابی inurl:blog intext:”مقالات پیشنهادی”
گرایش های بازاریابی inurl:blog intext:”مطالعه توصیه شده”
وقتی با نویسنده تماس می گیرید تا مطالعه خود را مطرح کند، فراموش نکنید که چرا محتوای شما ارزش برجسته شدن دارد. یک دیگ بخار متقاعد کننده و یک ایمیل شخصی سازی شده راه طولانی را در پیش خواهد داشت.
علاوه بر این، Theard میگوید: «وقتی عادت به کسب بک لینک پیدا کردید، ممکن است متوجه شوید که ناشران دیگر مستقیماً به شما مراجعه میکنند. با استراتژی درست ایجاد رابطه، ناشران به جای اینکه شما از آنها پرس و جو کنید، به سراغ شما میآیند. »
او میافزاید: “بک لینکهای مبتنی بر رابطه بر خلاف تبادل لینکهای ساده (و مکرر) بسیار مهم هستند. گوگل میتواند انتشارات بکلینکی را که هوسانگیز هستند، انتخاب کند و خواهد کرد؛ بکلینک برای بکلینک بک لینک خوبی نیست. یک رابطه بکلینک مبتنی بر گوگل از طریق کلمات کلیدی مرتبط، اعتبار وبسایتها و تلاش واقعی برای داشتن ارجاعهای وبسایت در بالاترین سطح توسط گوگل پذیرفته میشود.»
۳٫ فهرست “بهترین X” را دریافت کنید
مصرف کنندگان امروزی قبل از تصمیم گیری برای خرید به دنبال همه گزینه های موجود هستند. آنها اغلب از وبسایتها یا مقالات مقایسهای مانند « ۱۳ بهترین ابزار بازاریابی ایمیل رایگان در سال ۲۰۲۱ » استفاده میکنند تا ببینند دیگران چه پیشنهادی دارند.
برای درک میزان محبوبیت این مقالات Best X در صنعت خود، از ابزار تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید و حجم جستجوی ماهانه را بررسی کنید. به عنوان مثال، بیش از ۳۴۰۰ جستجو در ماه برای پرس و جو ” بهترین CRM برای مشاغل کوچک ” (طبق داده های Ahrefs) وجود دارد.
نام بردن در مقالاتی که بهترین محصولات را مانند محصولی که شما ارائه میدهید فهرست میکند، راهی فوقالعاده برای تقویت برند شما، ترغیب افراد بیشتری به آزمایش محصول شما و البته کسب بک لینکهای با کیفیت است.
الکس بیرکت ، مدیر ارشد بازاریابی رشد در HubSpot، توضیح میدهد که چرا قرار گرفتن در این لیستها برای کسبوکار شما بسیار مهم است: «اگر به این نتایج جستجو از نظر نرخ کلیک خالص نگاه کنید، محدودیت بالایی در میزان ترافیک شما وجود دارد. می توانید با رتبه بندی در فهرست سایت خود به صفحه محصول خود بیاورید .”
بیرکت همچنان می گوید — ” همانطور که نیک یوبانکس اشاره کرده است ، اگر بتوانید دیدگاه خود را از تلاش برای رتبه ۱ به تلاش برای انحصار همه سایت ها در صفحه اول جستجوی جستجو گسترش دهید، می توانید میزان کلیک را چند برابر کنید. از طریق سایت شما، ترافیک وب سایت شما، و در نهایت، حجم فروش شما.
به عبارت دیگر، این تاکتیک فراتر از ایجاد پیوند است و به پتانسیل کسب و آگاهی از برند نیز میپردازد.»
برای اینکه محصول یا خدمات خود را در فهرست جمعآوری کنید، با یک جستجوی ساده در گوگل شروع کنید تا وبلاگهای رتبهبندی بالا را پیدا کنید که در مورد محصول یا صنعت شما مینویسند.
در اینجا چند عبارت جستجوی مفید وجود دارد که به شما کمک می کند تا بالقوه های مرتبط را پیدا کنید:
بهترین [X]
بهترین [X] برای [Y] به عنوان مثال بهترین CRM برای کارآفرینان
بالا [X]
[X] برتر برای [Y] به عنوان مثال ۱۰ CRM برتر برای مشاغل کوچک
مرتبط ترین مشتریان بالقوه را در یک لیست جمع آوری کنید و آنها را بر اساس اعتبار دامنه (یا رتبه بندی دامنه اگر از Ahrefs استفاده می کنید)، نمایه بک لینک، رتبه بندی و پتانسیل ترافیک ارجاع اولویت بندی کنید.
هنگامی که فهرست نهایی شما آماده شد، یک پیشنهاد کوتاه برای نویسنده بنویسید تا به آنها نشان دهید که چرا محصول یا خدمات شما شایسته قرار گرفتن در لیست آنهاست.
طبق هر کمپین تبلیغاتی، یک طرح کوتاه و متقاعدکننده و یک ایمیل سفارشی به شما کمک میکند که برجسته شوید.
۴٫ منبعی برای ناشران دیگر شوید
با استفاده از تخصص و داده های منحصر به فرد خود، می توانید منبعی برای سایر وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران شوید.
هر بار که کسی از شما نقل قول می کند، یک بک لینک کسب خواهید کرد. اما بک لینک های با اعتبار دامنه بالا تنها مزیت این تاکتیک نیستند (اگرچه به تنهایی یک مزیت بزرگ هستند). با تبدیل شدن به یک منبع قابل اعتماد، همچنین آگاهی از برند خود را افزایش داده و ترافیک ارجاع به وب سایت خود را هدایت خواهید کرد.
بهتر از همه، آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست.
برای شروع، به سادگی در HARO (Help A Reporter Out) مشترک شوید. این یک سرویس رایگان است که منابع خبره (مانند خودتان) را با وبلاگ نویسان و روزنامه نگارانی که به دنبال مشارکت کنندگان هستند مرتبط می کند.
در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است — هر روز، HARO یک ایمیل با سوالاتی از نویسندگان در صنعت شما ارسال می کند. میتوانید مواردی را انتخاب کنید که با کسبوکارتان همخوانی دارند و از طریق ایمیل، از جمله اعتبارنامهتان، پاسخ دهید.
سرعت در اینجا بسیار مهم است، زیرا اکثر این نویسندگان ارسال های زیادی دریافت می کنند . اگر جزو اولین کسانی هستید که پاسخ می دهید، شانس بیشتری برای دیده شدن و انتخاب شدن برای قطعه نهایی دارید. اگر انتخاب شده باشید، احتمالاً ایمیلی از یک روزنامه نگار یا وبلاگ نویس دریافت خواهید کرد که به شما اطلاع می دهد مقاله زنده است.
به عنوان مثال، این ایمیلی است که چند روز پس از ارسال یک نقل قول در HARO دریافت کردم:
پاسخ ایمیل روزنامه نگار مبنی بر اینکه نقل قول ارسال شده از طریق HARO برای انتشار پذیرفته شده است
با توجه به تجربه من با HARO، حدود چهار هفته طول می کشد تا یک مقاله پس از ارسال پاسخ خود منتشر شود. حتی اگر ایمیل بعدی را از نویسنده دریافت نکردید، مراقب انتشار باشید تا ببینید آیا نقل قول شما به آن قطعه می رسد یا خیر.
من متوجه شدم که به طور متوسط از هر ۱۰ پاسخ، دو پاسخ دریافت می شود. این خیلی بد نیست، اما اگر شما هم مثل من هستید، نمیخواهید آن هشت پاسخ دیگر را که منتشر نمیشوند هدر دهید.
برای اطمینان از اینکه همچنان از آن نقل قولها در جای دیگری استفاده میکنید، پیشنهاد میکنم محتوای بک لاگ ایجاد کنید و از آن برای پاسخ دادن به سؤالات مشابه در Quora، LinkedIn یا حتی وبلاگ یا کانالهای اجتماعی خود استفاده کنید.
۵٫ با خبرنگاران تماس بگیرید
وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران با ایمیل هایی بمباران می شوند که اطلاعاتی را برای آنها ارسال می کند که بیش از حد تبلیغاتی است و ارزشی برای خوانندگان آنها ایجاد نمی کند. به همین دلیل است که بسیاری از ایمیل های ارتباطی هیچ پاسخی دریافت نمی کنند.
با این حال، روشهای موثری برای برجستهتر کردن زمین شما وجود دارد. پدی موگان، یکی از بنیانگذاران Aira ، توضیح می دهد که چگونه تیمش از این تاکتیک با موفقیت برای به دست آوردن بک لینک های با کیفیت بالا برای مشتریان خود استفاده می کند:
ما فردی را از شرکت مشتری می گیریم، معمولاً بنیانگذار، مدیر عامل یا مدیرعامل (اگرچه واقعاً می تواند هر کسی باشد) و از آنها می خواهیم که نظرات و نظرات خود را در مورد مجموعه ای از موضوعات به ما ارائه دهند.
این موضوعات باید نقطه ای شیرین بین آنچه شرکت آنها برای صحبت در مورد آن معتبر است و موضوعات کلی خبرساز باشد. نمونههای کلاسیک در حال حاضر مواردی مانند معنای برگزیت برای صنعت X یا آینده صنعت X در دنیای هوش مصنوعی یا اتوماسیون است.
درباره این موضوعات گسترده تر در مطبوعات زیاد صحبت می شود، بنابراین گره زدن آن به موضوعی که مشتری شما می تواند درباره آن صحبت کند به شما امکان می دهد به خبرنگاران نزدیک شوید و نظرات آنها را برای هر مقاله آینده ارائه دهید. آنها اغلب به این دلیل به شما پیوند می دهند و همچنین اغلب به صفحات نمایه در وب سایت مشتری شما پیوند می دهند.”
جف پریویت، مدیر محتوا در Bluleadz ، همچنین نکتهای در مورد اینکه آژانس آنها در هنگام معرفی روزنامهنگاران برجسته میشود، با من به اشتراک گذاشت: “زمانی که برای فرصتهای ایجاد لینک جدید تلاش میکنیم، دوست داریم از ویدیوی HubSpot در ایمیلهای خود استفاده کنیم. یک ویدیوی کوتاه ضبط میکنیم. معرفی خود و شرکتمان. پس از معرفی، به طور خلاصه توضیح می دهیم که چگونه محتوای ما می تواند ارزشی برای مخاطبان خود ایجاد کند و پیشنهاداتی را در مورد آنچه که آنها می توانند به آنها پیوند دهند ارائه می دهیم. این یک عنصر انسانی را می بخشد. بیشتر ارتباطات ایجاد لینک از قالب های ایمیل سرد حاصل می شود. در یک ویدیو، ما به گیرندگان یک نام، یک چهره و صدایی میدهیم که میتوانند با شرکت ما ارتباط برقرار کنند. همین لمس کوچک به ما کمک میکند که متمایز شویم.”
۶٫ محتوای قدیمی را به روز کنید
اگر مقاله یا گزارش تحقیقی پیدا کردید که مدتی است به روز نشده است، بررسی کنید که آن قطعه چند بک لینک دارد. اگر نشریات زیادی وجود داشته باشد که به آن محتوا ارجاع می دهند، پس خود را یک گوهر واقعی یافتید.
شما به سادگی می توانید ادامه دهید و یک قطعه بهتر و تازه، با داده های مرتبط تر ایجاد کنید.
پس از انتشار محتوا، می توانید با وبلاگ نویسان یا روزنامه نگارانی که به محتوای قدیمی پیوند داده اند ارتباط برقرار کنید تا آنها را از نسخه به روز شده شما مطلع کنید.
اغلب اوقات، نتایج حاصل از گسترش خود را در عرض چند روز یا چند هفته در قالب بک لینک یا اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی خواهید دید. اما مزایای دیگری نیز وجود دارد که در وهله اول از ایجاد آن رابطه ناشی می شود. به عنوان مثال، ممکن است در پروژههای دیگری همکاری کنید که میتوانند به رشد برند و ترافیک شما کمک کنند.
در نهایت، هنگام ایجاد لیست ارتباط با ایمیل خود، یک مزیت بلند مدت در ذهن داشته باشید و سعی کنید به جای تمرکز بر بک لینک، یک رابطه ایجاد کنید.
۷٫ ابزارهای رایگان بسازید
ایجاد ابزارهای رایگان، مانند ماشین حساب یا تولید کننده قالب، روشی موثر برای کسب لینک و حتی تولید سرنخ های جدید است.
به طور خلاصه، در اینجا نحوه شروع به کار آمده است:
با تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید و ببینید چه چیزی برای “الگوها”، “ابزارها” یا “مولد” در صنعت شما وجود دارد.
بررسی کنید که چه ابزارهایی در ۱۰ نتیجه جستجوی برتر برای آن کلمات کلیدی ظاهر می شوند.
سعی کنید دریابید که در حال حاضر کدام ابزار یا ژنراتور بیشترین بک لینک را دریافت می کند.
چیزی مشابه اما بسیار بهتر بسازید، به عنوان مثال طراحی بهتر، گزینه های قابل تنظیم بیشتر و غیره.
برای مثال، از HubSpot’s Email Signature Generator استفاده کنید. بیش از ۲۹۰۰۰ جستجو برای “Signature Generator” در هر ماه معین در Google وجود دارد، و ابزار ما راه حلی بسیار ساده و زیباشناختی را ارائه می دهد.
از زمانی که ما آن را راه اندازی کردیم، بسیار مورد استفاده و توصیه قرار گرفته است، و بیش از ۵۵۲۰ بک لینک از ۱۱۶۸ دامنه ارجاع به دست آورده است.
۸٫ راهنمای نهایی را منتشر کنید
راهنمای نهایی محتوایی است که به عنوان بهترین و جامع ترین منبع در مورد یک موضوع خاص طراحی شده است. اطلاعات کافی را در بر می گیرد که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن موضوع نیازی به رفتن به جای دیگری ندارید.
در اینجا دو نمونه از وبلاگ خودمان آورده شده است:
راهنمای نهایی بازاریابی ویدئویی
راهنمای نهایی بازاریابی محتوا
دلیل اینکه این راهنمای نهایی بک لینک های ورودی را جذب می کند این است که به وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران کمک می کند تا مفهومی را که ذکر می کنند ارجاع دهند.
به عنوان مثال، اگر شخصی مقاله ای با عنوان “چگونه با سئو شروع کنیم” بنویسد، می تواند بر روی چند نکته و تاکتیک تمرکز کند بدون اینکه توضیح دهد که سئو چیست – در عوض، آنها می توانند به سادگی به یک راهنمای نهایی SEO پیوند دهند. ، اگر خوانندگان آنها سؤالات بیشتری دارند.
در اینجا یک مثال است:
مقاله ای در مورد “چگونه استفاده از SEO را شروع کنیم” با راهنمای نهایی hubspot برای se
منبع تصویر
Alex Birkett، مدیر ارشد بازاریابی رشد در HubSpot، از این رویکرد در وبلاگ شخصی خود نیز استفاده می کند. در اینجا او آن را توضیح می دهد: “راهنمای نهایی لازم نیست صریحاً به شما بگوید که یک راهنمای نهایی است. صرفاً باید از فایده یا ارزش درک شده خود فراتر رود.”
بیرکت ادامه میدهد: «بهعنوان مثال، من اخیراً یک راهنمای ۶۵۰۰ کلمهای در مورد تست A/B نوشتم . از مسائل مبتدی تا موضوعات پیشرفته و موارد حاشیهای را شامل میشود. اساساً، این یک مقاله قابل نشانهگذاری برای هر کسی است که A/B را اجرا میکند. نه تنها از طریق اشتراکگذاریهای اجتماعی یک جهش اولیه بسیار قوی از ترافیک دریافت کرد، بلکه پیوسته پیوندهای ارگانیک را ماه به ماه به دست میآورد.”
راهنمای نهایی در مورد تست a/b
۹٫ از تصاویر برای به دست آوردن لینک و ذکر استفاده کنید
اینفوگرافیک ها احتمالاً رایج ترین دارایی بصری هستند که برای کسب بک لینک استفاده می شود. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، همیشه خوب است که با آنها آزمایش کنید.
با این حال، اگر احساس میکنید اینفوگرافیکها برای برند شما خوب کار نمیکنند، در اینجا چند تصویر دیگر وجود دارد که میتوانید ایجاد کنید:
نمودارها و نمودارها با داده های اصلی
نمودارهایی برای توضیح بصری مفاهیم پیچیده
قالب های یک صفحه ای
گالری عکس رایگان برای استفاده دیگران
برای اینکه ایدهای درباره نحوه استفاده برندهای دیگر از گالریهای عکس رایگان به شما بدهیم، این کمپین خلاقانه را از لینکدین بررسی کنید: چهره واقعی فروش . این برند یک کتابخانه قابل دانلود رایگان از عکس ها ایجاد کرده است که دارای فروشندگان واقعی و غیرکلیشه ای است.
این عکس ها همچنین در Unsplash و Pexels (جایی که بیش از ۳۵ میلیون بازدید داشتند) در دسترس هستند که به توزیع کمک کردند.
۱۰٫ از دایرکتوری ها استفاده کنید (بله، دایرکتوری ها!)
علیرغم آنچه ممکن است شنیده باشید، دایرکتوری ها نمرده اند. در واقع، آنها احتمالاً یکی از بهترین راه ها برای بهبود سئوی محلی شما و کمک به مشتریان بالقوه برای یافتن کسب و کار شما هستند.
البته، من در مورد دایرکتوری های اسپم صحبت نمی کنم که فقط به خاطر لینک ها در آنجا هستند. این موارد بیشتر از هر چیز دیگری به عملکرد سئوی شما آسیب می زند.
دایرکتوری هایی که باید در آنها حضور داشته باشید، دایرکتوری هایی هستند که مردم واقعاً از آنها استفاده می کنند – مانند Google My Business، Yelp، و TripAdvisor. فراتر از این موارد معروف، دایرکتوری های عمومی و خاص دیگری نیز وجود دارند که می توانند به رتبه بندی و ترافیک شما کمک کنند.
در اینجا چند منبع برای کمک به شما در یافتن دایرکتوری های مرتبط وجود دارد:
۲۱ فهرست وب که هنوز دارای ارزش هستند (ژورنال موتور جستجو)
نقلقولهای محلی برتر براساس دسته کسبوکار (BrightLocal)
فهرست نهایی: ۵۷ فهرست آنلاین کسب و کار محلی (HubSpot)
بیش از ۶۰۰ سایت دایرکتوری و نحوه انجام لینک سازی دایرکتوری (Linkio)
۱۱٫ از روش ساخت لینک شکسته استفاده کنید
این تاکتیک شامل دسترسی به وبسایتی است که دارای یک پیوند خروجی شکسته است (پیوندی به یک منبع خارجی) و پیشنهاد میکند که آن را با پیوندی به یکی از صفحات شما بهروزرسانی کنند. البته، صفحه شما باید منبع خوبی در مورد موضوعی باشد که آنها در ابتدا به آن پیوند میدادند، بنابراین منطقی است که پیوند شکسته را با شما عوض کنید.
دلیل اینکه این تاکتیک بسیار خوب کار می کند این است که ارزش زیادی به وب مسترها اضافه می کند — به آنها کمک می کند تا یک خطا را در وب سایت خود برطرف کنند و تجربه را برای خوانندگان خود بهبود می بخشد.
چالش این تاکتیک، البته، یافتن این پیوندهای شکسته است.
شما در اینجا چند گزینه دارید:
میتوانید به دنبال وبسایتهایی با لینکهای شکسته بگردید و منابع مرتبطی را در وبسایت خود پیدا کنید که ممکن است به جای آن پیشنهاد دهید.
میتوانید به دنبال یک صفحه مرده (۴۰۴) باشید که قبلاً تعداد زیادی پیوند دریافت میکرد، آن مقاله یا پیشنهاد با محتوای بهتر و مرتبطتر را دوباره ایجاد کرد و سپس با کسانی که به قطعه اولیه پیوند دادهاند ارتباط برقرار کنید.
در هر صورت، به یک ابزار سئوی خوب برای کمک به شناسایی لینک های شکسته نیاز دارید. میتوانید Siteliner را امتحان کنید ، که اگر کمتر از ۲۵۰ صفحه برای بررسی دارید، رایگان است، یا Ahrefs را امتحان کنید، که همچنین راهنمای استفاده از روش ساخت لینک شکسته را با استفاده از ابزار خود منتشر کرده است.
هنگامی که وب سایت های هدف را شناسایی کردید و محتوای خود را آماده کردید، می توانید شروع به کار بر روی گسترش خود کنید. مطمئن شوید که ایمیل خود را کوتاه و شیرین نگه دارید و به جای دریافت بک لینک، روی مفید بودن تمرکز کنید.
مطمئن شوید که چک کننده های بک لینک مناسب را در جعبه ابزار SEO خود دارید
اکنون که فهرستی از تاکتیکها برای امتحان کردن در کمپین ساخت لینک بعدی خود دارید، وقت آن است که مطمئن شوید ابزارهای مورد نیاز برای موفقیت را نیز دارید.
از آنجایی که گزینههای زیادی وجود دارد، فکر کردم این مقاله را با فهرستی از بهترین چککنندههای بک لینک رایگان و آزمایششده خود پایان دهم.
بهترین چک کننده های بک لینک رایگان
جستجوگر بک لینک Ahrefs
بک لینک ها (نیل پاتل)
MonitorBacklinks
OpenLinkProfiler
رنک واچ
CognitiveSEO
برای اینکه انتخاب ابزار مناسب برای پروژه بعدی خود را برای شما آسانتر کنم، من پیش رفتم و هر ابزار را آزمایش کردم تا ببینم چه تعداد بک لینک پیدا میکنند و همچنین ویژگیهای منحصربهفردی که هر کدام ارائه میدهند.
من از دامنه خود (www.hubspot.com) برای آزمایش قابلیت های هر ابزار استفاده کردم و در اینجا چیزی که پیدا کردم:
۱٫ Ahrefs Backlink Checker
Ahrefs با دومین خزنده فعال در کنار گوگل، جامع ترین پایگاه داده بک لینک را دارد که داده های به روز را در اختیار شما قرار می دهد. در نسخه رایگان این ابزار، Ahrefs 100 بک لینک برتر، ۵ لنگر برتر و ۵ صفحه برتر را به شما نشان می دهد. این کافی است تا دید پرنده ای از بک لینک های وب سایت خود داشته باشید.
اگر میخواهید به جزئیات بیشتری دست پیدا کنید، نسخه پولی دادههای بسیار گستردهتر و دسترسی به ابزارهای دیگری را ارائه میدهد که ممکن است در کمپین ساخت لینک مفید باشند، مانند Content Explorer یا Broken Outbound، به نام چند.
۲٫ بک لینک توسط نیل پاتل
ممکن است به اندازه Ahrefs بک لینک یا دامنه ارجاع ندهد، اما این ابزار ارزش زیادی در نسخه رایگان دارد. برای یکی، میتوانید تا ۵۰۰۰ بک لینک را به CSV صادر کنید و عنوان صفحه منبع، URL و متن لنگر را ببینید. همچنین میتوانید نما را با اضافه کردن یا حذف دامنهها، لنگرها یا مناطق (.es، .de و غیره) فیلتر کنید. در کل، من قطعاً توصیه می کنم این ابزار رایگان را بررسی کنید.
۳٫ MonitorBacklinks
MonitorBacklinks تقریباً به اندازه Ahrefs دامنه های ارجاعی را انتخاب می کند. علاوه بر این، ویژگی منحصر به فرد MonitorBacklinks این است که جزئیاتی را در مورد بک لینک های برتر ارائه می دهد که می توانید بر اساس Trust Flow یا Citation Flow مشاهده کنید. با این حال، برای دسترسی بیشتر به پایگاه داده آنها، باید به نسخه پولی آنها بروید.
۴٫ OpenLinkProfiler
OpenLinkProfiler یک ابزار عالی برای تجزیه و تحلیل پروفایل بک لینک شما است. نقطه ضعف این است که پایگاه داده پیوندهای آنها در مقایسه با Ahrefs یا MonitorBacklinks نسبتاً محدود است. با این حال، بینشهای زیادی وجود دارد که میتوانید با فیلتر کردن بک لینکهای موجود بر اساس دستههایی مانند صنعت، TLD، لنگرها یا LIS (امتیاز تأثیر پیوند) (به صورت رایگان) به دست آورید. این چیزی است که من در سایر ابزارهای رایگان ندیده ام.
این ابزار همچنین نمودارهایی را ارائه می دهد تا به شما نشان دهد کدام صفحات بیشترین لینک را دارند یا کدام کشورها بیشترین پیوند را به وب سایت شما دارند.
۵٫ RankWatch
RankWatch یک ویژگی داشبورد عالی دارد که در آن می توانید پروفایل بک لینک خود را تجسم کنید. در میان چیزهای دیگر، میتوانید روند کسب پیوند خود را در سه ماه گذشته، کسب دامنه ارجاعدهنده و توزیع لنگر مشاهده کنید. نمودارهای خلاصه کلی به صورت رایگان در دسترس هستند. با این حال، اگر میخواهید فهرست دقیق بک لینکها یا دامنههای ارجاعی را که کسب کردهاید ببینید، باید به نسخه پولی تغییر دهید.
۶٫ CognitiveSEO
CognitiveSEO برای دریافت نمای کلی از کل بک لینک ها و دامنه های ارجاع دهنده عالی است – و مهمتر از همه، بررسی سرعت لینک شما. حتی بدون ایجاد حساب کاربری میتوانید روند کسب پیوند در ۶ ماه گذشته را به صورت رایگان مشاهده کنید. یکی دیگر از گزارش های تصویری جالب، ۵ صفحه وب سایت برتر است که می توانید عملکرد وب سایت خود را با بک لینک ها یا دامنه های ارجاع ببینید.
همه ابزارهای فوق بینش ارزشمندی را ارائه می دهند که می تواند به شما در شروع ساخت لینک کمک کند. همه آنها یک نمای ماکرو در نمایه بک لینک شما ارائه می دهند، اما هر یک با اطلاعات اضافی متفاوتی همراه است. آنها را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما بهترین است.