لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

سخت ترین شرایط اعطای ویزا به متقاضیان ایرانی برای ویزای فرانسه  است. اگر شینگن نداشته باشید نمی توانید ویزای فرانسه  دریافت کنید. ویزای فرانسه  چهار دسته دارد: مسافرتی، کاری، درسی و ترانزیت.  شما برای دریافت ویزای فرانسه قبل از هر کاری باید با سفارت ملاقات کنید. اما یادتان باشد که با افسران ویزا هیچ مکالمه ای نخواهید داشت، فقط به سفارت فرانسه می روید و مدارک و اثر انگشت خود را تحویل و ثبت میکنید .

شرایط ویزای فرانسه  به شرح زیر است:

  1. ۱٫ اگر قبلا ویزای شینگن نداشته اید، برای ویزای فرانسه درخواست نکنید. سفارت فرانسه درخواست ویزا برای اولین شهروندان شینگن این کشور را رد کرده و آنها را (حتی در شرایط خاص) صادر نخواهد کرد.
  2. ۲٫ اگر می خواهید با خانواده خود برای ویزای فرانسه درخواست دهید، همه اعضای خانواده باید ویزای شینگن را در گذرنامه خود داشته باشند. بسیاری از متقاضیان بر این باورند که اگر سرپرست خانواده ویزای شینگن داشته باشد، کافی است، اما اگر سرپرست خانواده فقط ویزای شینگن داشته باشد، ویزای فرانسه فقط به آنها اعطا می شود و سایر اعضای خانواده محروم می شوند.
  3. ۳٫ اگر برای چندین ویزای فرانسه اقدام می کنید، آخرین ویزای شینگن شما نباید بیش از یک سال باشد.
  4. برای دریافت ویزای شینگن فرانسه باید حداقل ۲۰۰ میلیون تومان به ازای هر نفر تهیه کنید. همچنین حساب بانکی متقاضی ویزای فرانسه باید در ۶ ماه گذشته تراکنش بالایی داشته باشد. گردش فوق به معنای میزان واریز و برداشت در حساب نیست و فقط تعداد معاملات است. توجه داشته باشید که جریان نقدی مهمتر از توانایی مالی برای دستیابی به ویزای فرانسه است.

قبل از آنکه به انواع ویزای فرانسه بپردازیم به نوعی از ویزای فرانسه میپردازیم که میتواند برای شما سودمند باشد

ویزای فرانسه  با دعوت نامه

دعوت نامه برای ویزای فرانسه می تواند از اقوام درجه یک، دوست، آشنا یا حتی یک شرکت یا موسسه باشد، اما دعوت از بستگان درجه یک موثرترو تسریع بخش تر است. اگر برای ویزای فرانسه  دعوتنامه ارسال کرده اید باید بدانید که دعوت نامه شامل نادیده گرفتن  مدارک شما نمی شود، شما باید تمام مدارک ویزای فرانسه  خود را داشته باشید (حتی ویزای شینگن قبلی).

انواع ویزای فرانسه

بسته به هدف شما از سفر به فرانسه، ویزاهای مختلفی برای این کشور وجود دارد. خواه برای اهداف گردشگری، تحصیلی، تجاری یا ترانزیت  فرانسه سفر کنید، باید برای برخی از انواع ویزای فرانسه  اقدام کنید. انواع ویزای فرانسه :

۱٫ ویزای تحصیلی فرانسه

برای درخواست ویزای تحصیلی فرانسه باید بالای ۱۸ سال داشته باشید.شما باید دوره پیش آموزشی یا تحصیلی خود را انتخاب کرده و نامه پذیرش از موسسه آموزش عالی خود را ارسال کنید. مراحل ویزای دانشجویی فرانسه به صورت آنلاین انجام می شود اما نیاز به زمان دارد.

۲٫ ویزای توریستی فرانسه

برای دریافت ویزای توریستی فرانسه باید از سفارت وقت بگیرید. شما با افسران ویزای آن کشور صحبتی ندارید فقط به سفارت فرانسه مراجعه کنید و مدارک و اثر انگشت خود را تحویل دهید. شما باید ظرف ۱ تا ۶ ماه قبل  از تاریخ سفر برای ویزای توریستی فرانسه اقدام کنید. پاسخ ویزای فرانسه  پس از ۲۱ روز کاری برای شما ارسال می شود.

۳٫ ویزای کاری فرانسه

ویزای کاری فرانسه بسته به مدت زمان به دو دسته بیشتر از ۹۰ روز (بلند مدت) و کمتر از ۹۰ روز (کوتاه مدت) تقسیم می شود. برای دریافت ویزای کار فرانسه باید دعوت نامه از کارفرما، شرکت یا موسسه خود ارسال کنید، در صورت نداشتن دعوت نامه، ویزای کار به شما تعلق نمی گیرد.

۴٫ ویزای ترانزیت فرانسه

ویزای ترانزیت فرانسه یک ویزای کوتاه مدت برای متقاضیانی است که مایل به اقامت موقت در منطقه فرودگاه بین المللی فرانسه هستند. با ویزای ترانزیت فرانسه اجازه ورود به فرانسه و شهرهای آن را ندارید.

در ویزای فرانسه مانند تمام ویزاهای شینگن، ۱۲ دلیل رایج برای رد ویزای فرانسه وجود دارد. از جمله رایج ترین دلایلی که متقاضیان از ویزای فرانسه  محروم می شوند عبارتند از:

    1. به متقاضی برای بازگشت از منطقه شینگن اعتماد ندارند
    2. ناتوانی در پرداخت هزینه های زندگی در فرانسه
    3. ارائه مدارک جعلی یا غیر معتبر
    4. قانع نشدن افسر ویزا در مورد هدف سفر به فرانسه

نویسنده پست: vida