لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

نکاتی درباره تور استانبول تابستان
بیش از ۸۵۰۰ سال تاریخ،
پایتخت ۳ امپراتوری باشکوه، امپراتوری روم، بیزانس و عثمانی،
ترکیبی جادویی از دو قاره، دو جهان، شرق و غرب،
آمیختگی فرهنگ های اسلامی و مدیترانه ای در فضایی فریبنده،
جمعیت بیش از ۱۵ میلیون نفر،
یکی از قطب های اصلی ترافیک هوایی جهان با ۲ فرودگاه بین المللی،
پنجمین شهر پربازدید جهان
۲۰۱۰ پایتخت فرهنگی اروپا،
۲۰۱۲ پایتخت ورزش اروپا،
یکی از مقاصد پیشرو کنگره در جهان،
اتصال ۲ قاره؛ اروپا و آسیا،
بیش از ۷۵ موزه،
بیش از ۱۰۰ مرکز خرید پر جنب و جوش و ۴ بازار تاریخی،
۵ کاخ امپراتوری، و بسیاری از کاخ های تابستانی، آلاچیق ها و عمارت ها،
شبکه حمل و نقل عظیم مترو، مترو، تراموا، اتوبوس، کشتی، اتوبوس های دریایی و غیره،
۴ فصل در طول سال.

استانبول – شهری دلپذیر

استانبول ترکیبی جادویی از دو قاره است. و به خصوص تنگه تور استانبول تابستان ۱۴۰۱، تنگه بسفر، قلب شما را شاد خواهد کرد. استانبول علاوه بر اینکه بزرگترین و محبوب ترین شهر ترکیه است، بزرگترین مرکز فرهنگی و مالی ترکیه نیز می باشد. استانبول پلی است که آسیا را از منظر فرهنگی و جغرافیایی به اروپا متصل می کند.

استانبول بخشی در آسیا و بخشی دیگر در اروپا واقع شده است. موقعیت جغرافیایی و همچنین تاریخ غنی آن مسئول یک دیگ ذوب جذاب فرهنگ ها است. گردشگران هجوم می آورند تا این شهر جادویی پر از تضادها را برای خود تجربه کنند و آن را به پنجمین مقصد محبوب گردشگری در جهان تبدیل کنند.

استانبول با زندگی روزانه رنگارنگ شهری و شب زنده داری پویا، تجربه ای فراموش نشدنی را برای مسافران خود به ارمغان می آورد. نمای زیبای شهر ترکیبی از مکان ها و بناهای تاریخی مانند قنات های رومی، کلیساهای بیزانسی، برج های ونیزی، کاخ های عثمانی مربوط به دوره های بیزانس، عثمانی و ترکیه است.

و خط افق مناره های به یاد ماندنی را با آسمان خراش ها و میدان ها پوشانده است. و به خصوص شبه جزیره تاریخی و بسفر شما را عمیقاً عاشق این شهر می کند.

استانبول همچنین یکی از پر جنب و جوش ترین کلان شهرهای جهان است (با بیش از ۱۵ میلیون نفر) که رویدادهای بین قاره ای، جشنواره های بین المللی فیلم، موسیقی و تئاتر، دوسالانه های بین المللی و بیش از ۸۰ موزه و بسیاری از گالری های هنری را ارائه می دهد. فرهنگ، هنر و تاریخ؛ از جمله نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی و غیره.

در مورد غذاخوری و غذاخوری، یعنی یک قدمی چشیدن غذاهای لذیذ غذاهای ترکی، با غذاهای تند و تند آناتولی و اژه ای که تازه با روغن زیتون پخته شده اند، فاصله دارید. استانبول طیف گسترده ای از غذاهای ترکی را در انواع رستوران های خوب، خوب و لوکس استانبول ارائه می دهد.

در مورد سرگرمی و زندگی شبانه، این شهر حول بسیاری از مکان های تفریحی که شهر ارائه می دهد می چرخد. زندگی شبانه در استانبول در سال های اخیر واقعا زنده شده است و مردم محلی همه به شما خواهند گفت که زندگی شبانه در همه جهات در سراسر شهر گسترش یافته است.

در مورد خرید، تنوع محصولات سنتی و مدرن ارائه شده در بازارهای تاریخی و مراکز خرید مدرن منشا عثمانی، این شهر را به یک مرکز جذاب برای عاشقان خرید تبدیل کرده است.

بازار بزرگ معروف جهان (کاپالیکارسی) با بیش از ۴۰۰۰ مغازه یکی از بزرگترین مراکز خرید تاریخی جهان است. بازار ادویه مصر (Misir Carsisi) نیز بسیار محبوب است که در آن می توانید از مناظر مختلف ادویه جات ترشی جات، میوه های خشک، سبد فروشی، جواهرات، پارچه فروشی و مغازه ملبوس فروشی لذت ببرید.

نویسنده پست: vida