لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

در بین کشور­های اروپایی ترکیه به خاطر نزدیک بودن به ایران نسبت به سایر کشور­ها و همچنین دارا بودن مکان­های تفریحی و گردشگری متنوع، همیشه در لیست سفر تابستانی اکثر مردم قرار دارد.از بین همه­ی شهر های ترکیه، استانبول همیشه مورد توجه گردشگران سراسر جهان قرار داشته است. در این مقاله از سایت خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی معراج گشت همراه ما باشید تا شما را با جذاب­ترین و مشهور­ترین جاذبه­های گردشگری شهر استانبول ترکیه آشنا کنیم.

شهر استانبول، موزه تاریخی هنرهای ترکی و اسلامی

اگر علاقه­مند به تاریخ و نحوه زندگی فرمانروایان و حاکمان با رسم و رسوماتشان و کالاهای اشرافی مربوط به زندگی روزمره آن­ها هستید، حتما به موزه هنرهای ترکی و اسلامی سر بزنید. بنای موزه خود یک اثر تاریخی است که در گذشته در دوره حکومت عثمانیان به عنوان کاخ مورد استفاده قرار می­گرفته و مکان گذران زندگی حاکمان عثمانی به حساب می­آمد.در این موزه اشیاء و مجموعه­های با ارزش و گران قیمت از پنج سلسه از حاکمان در تاریخ ترکیه نگه­داری می­شود. از معروف ترین آثار این موزه می توان به تاج های پادشاهی فرمانروا­ها، لباس­های سلطنتی حاکمان؛ فرش­های دستباف مناطق قفقاز، قرآن های خطی با ارزش و نفیس و … اشاره کرد.

شهر استانبول، جنگل بلگراد

برای عاشقان طبیعت، توصیه ما بازدید از جنگل بلگراد که در قسمت شمال غرب شهر استانبول قرار دارد، است. وجود گونه­های مختلف جانوران و داشتن زیست بوم طبیعی به همراه نسیم ملایم و خنکی که در جنگل می­وزد، تجربه ای ناب از پیاده­روی و گشت­و­گذار در دل طبیعت را برای شما به یادگار خواهد گذاشت. وسعت جنگل بلگراد بالغ بر پنج هزار هکتار برآورد شده است.بلگراد محل زندگی انواع نژاد­های پرندگان در گونه­های متفاوت است که در بین درختان بلوط، توس، ممرز و … به حیاتشان ادامه می­دهند. شکار در منطقه جنگلی بلگراد غیرقانونی است، همین امر باعث شده تا احتمال دیدن صحنه­های ناب از زندگی روزمره حیوانات جنگل برای گردشگران بیشتر شود. در بخشی از جنگل بلگراد یک باغ برای آشنایی با انواع گیاهان ساخته­شده است، بازدید از این باغ که با وسعتی بالغ بر ۳۰۰ هکتار از انواع گیاهان بومی منطقه استانبول ترکیه و گیاهان خارجی تشکیل شده، خالی از لطف نیست. . اگر به دنبال تور استانبول از تبریز با قیمتی به صرفه، همه روزه و با آفر های ویژه هستید به معراج گشت مراجعه کنید.

شهر استانبول، میدان هیپودروم

میدان هیپودروم بنایی به یادگار از دوران حکموت پادشاهان رومی بر ترکیه است، علت ساخت این بنا در گذشته محلی برای انجام مسابقات اسب­دوانی، ارابه­رانی، مبارزات گلادیاتور­ها و دیگر تفریح­های مورد علاقه حاکمان رومی بوده است. البته از این مکان برای به معرض نمایش قرار دادن شکنجه مخالفان هم استفاده شده است. میدان هی=پودروم سه بنای مشهور در خود جای داده است که در ادامه به آن­ها اشاره خواهیم کرد.

هرم سنگی، ابلیسک تئودوسیوس

ابلیسک دارای قدمتی بالغ بر ۳۵۰۰ سال است، این هرم سنگی توسط هنرمندان مصری ساخته شده، مصریان از این هرم­های سنگی برای تزیین ورودی معبد هایشان استفاده می­کردند، مصریان در ساخت این هرم با پوششی از آلیاژ نقره و طلا سطح رویی سنگ را کاملا می­پوشاندند تا استحکام بنا بالاتر برود. بر روی هرم نگاره­هایی با خط باستانی مصری نوشته شده است. تئودوسیوس فرمانروای حکومت روم شرقی، دستور داد تا این هرم سنگی از قسمت جنوبی مصر به میدان هیپودروم منتقل شود.

ستون مار، سرپنت

ستون مار در واقع کاربردی محافظتی به عقیده حاکمان گذشته برای شهر داشته است، آن ها مدعی­اند این ستون از شهر در مقابل حمله حشرات با طلسمی که در آن به کار رفته است محافظت می­کند. ساختار ستون مار به گونه­ای است که سه مار که به دور هم پیچیده­اند، بنا را تشکیل داده است؛ البته باید اضافه کردکه متاسفانه سر مار­های این بنا تخریب شده، قدمت این بنا بالغ بر ۲۵۰۰ سال است.

هرم سنگی، ابلیسک کنستانتین

این بنا ارتفاعی ۳۲ متری را دارا می­باشد، گفته­شده که پادشاه تئودوسیوس پس از انتقال ابلیسک تئودوسیوسیا همان هرم سنگی اول از مصر، دستور ساخت این بنا را داد، تا به همراه هرم سنگی اول عظمت و زیبایی بیشتری به شهر بدهد.

پیشنهاد تور استانبول

حالا که اطلاعات مورد نیاز برای گرفتن تصمیم برای سفر به ترکیه و مخصوصا شهر زیبای استانبول را کسب کردید، نیازمند به شرکت خدمات مسافرتی مطمئن برای سفر به ترکیه و تهیه تور استانبول هستید، خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی معراج گشت با پشتوانه یک دهه تجربه و خدمت رسانی با در دسترس قرار دادن تور مستقیم استانبول از تبریز در همه ایام هفته آن هم با ارزان­ترین قیمت و آفر های ویژه پیشنهاد ما برای داشتن سفری لذت­بخش است.

نویسنده پست: vida