لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

انواع دیزل ژنراتورهایی که در سوله‌های صنعتی به کار می‌روند

امروزه تصمیم برای خرید ژنراتور مناسب صنعتی برای انواع کسب و کارها کاری بسیار دشوار تلقی شده است. همین امر نیز باعث شده است که امروز ما یک راهنمای سریع و ساده را برای شما ارائه دهیم که بتوانید دیزل ژنراتور مناسب سوله خود را انتخاب و آن را خریداری کنید.

دیزل ژنراتور – فروش ژنراتور – خرید ژنراتور

انواع موتور  ژنراتور کدام‌اند؟

به صورت کلی انواع دیزل ژنراتور که در سوله‌های صنعتی از آن استفاده می‌کنند به ۳ نوع دیزلی، گاز سوز و بنزینی تقسیم بندی شده‌اند. تمامی این ژنراتورها دارای تعمیر و نگهداری مشابهی دارند و شما می‌توانید آن‌ها را به صورت طولانی مدت استفاده کنید. هنگام خرید و فروش ژنراتور بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که اقدامات احتیاطی را برای کاهش خطرات ناشی از عملکرد را نیز در نظر داشته باشید.

هنگام خرید ژنراتور صنعتی که در سوله از آن استفاده کنید شما ۳ گزینه پیش پای خود دارید، این سه گزینه نیز از لحاظ سوخت مصرفی آن‌ها می‌باشد. ژنراتور بنزینی، ژنراتور گازوئیلی و ژنراتور گازی. اما این سؤال برای شما به وجود خواهد آمد که کدام یک از این دیزل ژنراتور برای کسب و کار شما مناسب است؟

 موتور ژنراتور گازی

موتور ژنراتور گازی به صورت کلی از ۴ قسمت تشکیل شده است:

  • موتور احتراقی آن که با سوخت گاز کار می‌کند
  • ژنراتور مولد برق دستگاه
  • شاسی نگهدارنده سیستم
  • تابلوی فرمان و قدرت (این بخش مهم‌ترین بخش در این دسته از دیزل ژنراتور گازی به شمار می‌رود)

 دیزل ژنراتور (موتور ژنراتور گازوئیلی)

موتور دیزل ژنراتورها مانند ژنراتورهای گازی دارای ۴ بخش اصلی می‌باشد:

  • موتور دیزل
  • ژنراتور
  • شاسی نگهدارنده سیستم
  • تابلو فرمان

در هنگام خرید ژنراتور دیزلی به این نکته توجه داشته باشید که سوخت این دستگاه گازوئیل می‌باشد. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌هایی که شما با خرید و فروش ژنراتور دیزلی دارید این است که به صورت تضمینی شما برق را در تمامی شرایط خواهید داشت. در منطقه‌ها و مؤسسه‌هایی که قطعی برق باعث بروز فاجعه می‌شود از دیزل ژنراتور استفاده خواهند کرد.

موتور ژنراتور بنزینی

موتورهای بنزینی به صورت درون سوز عمل خواهند کرد که در آن چرخه موتور برای تولید برق استفاده خواهند شد. از اصلی‌ترین تفاوت‌هایی که این موتور با دیگر ژنراتورها دارد این است که از جرقه شمع برای اشتعال استفاده خواهد کرد.

مشخصات دیزل ژنراتور سوله‌های صنعتی

همان طور که می‌دانیم انواع دیزل ژنراتور برای رفع نیازهایی است که کسب و کارهای کوچک و صنایع بزرگ دارند طراحی شده است. خرید ژنراتور امروزه به عنوان پرفروش‌ترین و پرکاربردترین دستگاه‌ها به شمار رفته است که برق آماده مصرف و مقرون به صرفه را برای کارفرما فراهم خواهد کرد. امروزه نصب آسان دیزل ژنراتور و کاهش هزینه‌های برق پشتیبان باعث شده است که این دستگاه‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار شود. بدون شک می‌دانیم که سوله‌های صنعتی هنگامی که برق قطع شود ضررهای زیادی را باید جبران کنند! بدون شک شما می‌توانید با خرید و فروش ژنراتور این ضرر را از کسب و کار خود دور کنید. دیزل ژنراتور از گرمای تراکمی که از جرقه به دست آورده است برای سوزاندن سوخت استفاده خواهند کرد، این امر باعث می‌شود که راندمان حرارتی افزایش داشته باشد.

همین واکنش ساده دلیلی است که امروزه دیزل ژنراتور یکی از دستگاه‌های کارآمد برای سوله‌هایی در نظر گرفته شده است که به صورت مداوم نیازمند به برق هستند. قاعده کلی عملکرد این دستگاه به این صورت است که هر کیلووات ساعت تولید ۰٫۴ لیتر سوخت را مصرف خواهد کرد، به زبان ساده‌تر سوخت مصرفی آن برابر با ۲۵% بازده دستگاه می‌باشد. با این وجود کاربرد دیزل ژنراتورها با توجه به سوله و صنعتی که شما در نظر دارید، نحوه استفاده و توان‌های متفاوتی دارند. به این نکته توجه داشته باشید خرید ژنراتور دارای مزیت‌های بی شماری است، به عنوان مثال دوام بسیار بالای دستگاه و…

چه اندازه دیزل ژنراتور نیاز دارم؟

برای آن که شما بتوانید مناسب‌ترین اندازه دیزل ژنراتور را برای سوله صنعتی خود خریداری کنید بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • برق مورد نیاز شما برای دستگاه‌ها و ماشین آلاتی که در سوله قرار داده‌اید
  • به این نکته باید توجه داشته باشید که شما قصد دارید چندین قطعه و تجهیزات را به صورت هم زمان تأمین برق کنید و یا خیر
  • تبدیل وات مورد نیاز به kVA که این کار با تقسیم kW مورد نیاز بر ضریب توان خروجی ژنراتور (معمولاً ۰.۸) انجام می‌شود

نویسنده پست: vida