لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

اما ممکن است برای شما عزیزان سوالی به وجود بیاید که نشانه ها و علائم کیت HPVچیست؟

در بعضی موارد، افراد آلوده به HPV هیچ علائمی از وجود ویروس نشان نمی دهند. در مواردی که بیماری علائم خود را نشان می دهد، علائم ممکن است سالها بعد ظاهر شود و مشکل اینجاست که نشانه های آن در زمان.های اولیه ی مبتلا به بیماری این نشانه ها مشخص نمی شود و  بیشتر عفونت های ویروس پاپیلومای  انسانی HPV خوش خیم هستند و این یک نکته ی مثبت و قابل توجه است و باعث ایجاد زگیل در قسمت هایی از بدن می شوند، ولی برخی از سویه های آن، فرد را در معرض خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان ها قرار می دهد

زگیل مهم ترین نشانه ی بیماری

علائم شایع برخی از انواع کیت HPV ، زگیل، به خصوص زگیل تناسلی است. این زگیل ها از نظر شکل و اندازه متفاوتند و در زنان در فرج (vulva) یا گردن رحم، و در مردان در آلت تناسلی یا اسکروتوم (کیسه بیضه) ظاهر می شوند. زگیل ها همچنین ممکن است در اطراف مقعد و کشاله ران، در دستها (انگشتان و آرنج)، روی پاشنه پا، و حتی در صورت یا گردن ظاهر شوند.

راه های درمان این بیماری

متاسفانه هیچ درمانی برای ویروس پاپیلومای  انسانی HPV وجود ندارد اما خوشبختانه علائم آن قابل درمان است. معمولا برای درمان زگیل ها از دارو سید سالیسیلیک و پودوفیلین و ایمی کیمود و پودوفیلوکس  تری کلرواستیک استیک  استفاده می شود.  پزشک شیوه درمان را با توجه به نوع و محل زگیل انتخاب می کند. در صورت بروز سرطان، آزمایش های معمول پاپ و انواع دیگر غربالگری می توانند تشخیص اولیه را انجام دهند. برای درمان هرگونه سرطان و جلوگیری از ابتلا به آن می توان اقدامات متداول را انجام داد.

گرچه پرهیز از فعالیت جنسی، مطمئن ترین راه پیشگیری از ابتلا به عفونت با این ویروس است با این حال در شرایط دیگر از جمله:

– رابطه تک همسری

– محدود کردن تعداد شرکای جنسی

– یا انتخاب فردی که در گذشته شرکای جنسی محدودی داشته است و استفاده از کاندوم

و حذف زگیل های ژنیتالی و واکسیناسیون بر علیه HPV شانس ابتلا به عفونت را کاهش داد.

با این حال باید به خاطر داشت که عفونت با HPV آنقدر شایع است که اغلب افراد آلوده قبل از مراجعه به پزشک شریک جنسی خود را آلوده می کنند.

بنابراین حتی در افراد دارای یک شریک جنسی مادام العمر هم امکان ابتلا به عفونت با ویروس پاپیلومای انسانی وجود دارد

در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در مورد بیماری مقاربتی بدهیم تا شما با آنان آشنا شوید و در رابطه های جنسی خود دچار بیماری و مشکل نشوید با شرکت سین مورو همراه باشید شرکت سین مورو همراهه همیشگی شما عزیزان است .

واکسن HPV برای خانوم ها و آقایان

واکسن HPV در زنان جوان تا ۲۶ سال و در مردان جوان تا ۲۱سال توصیه می کردد ولی در مردان هموسکسوال و بایسکسوال  تا ۲۶ سال نیز توصیه به تجویز این واکسن می شود و برای حفظ سلامتی جنسی دو طرف نیازمند به زدن این واکسن است

همچنین بالغین جوان ترنسجندر  ، افراد مبتلا به نقص ایمنی مانند بیماران HIV مثبت، بیماران پیوندی، مبتلایان به  و ….. نیز تا ۲۶ سال می توانند واکسن را دریافت نمایند

از آنجا که واکسن HPV به صورت ساب یونیت می باشد می توان آن را به افراد ایمونو ساپرس نیز تجویز کرد هرچند پاسخ ایمنی و تاثیر واکسن در آنها ممکن است کمتر از افراد سالم باشد.

زنان بالغ کمتر از ۲۶ سال سن و مردان تا ۲۱ سالگی که واکسن HPV را قبل از ۱۵ سالگی دریافت نموده اند و فاصله دریافت ۲ دوز واکسن آن ها کمتر از ۵ ماه بوده واکسینه محسوب نمی گردند و باید یک دوز اضافی واکسن را دریافت نمایند.

تجویز واکسن به زنان در زمان شیردهی بلامانع است.

لازم است زنان و مردان قربانی آزار جنسی ، در صورتی که قبلا واکسن را دریافت نکرده باشند، واکسن HPV را تا سنین توصیه شده دریافت نمایند.

خطر انتقال HPV از مادر به کودک در حین زایمان بسیار اندک است و در این موارد حتی اگر نوزاد به ویروس آلوده شده باشد به راحتی می تواند آن را از بدن خود پاک کند.

 

نوزاد تولد یافته از مادر مبتلا به زگیل تناسلی معمولا دچار عوارض مرتبط با عفونت HPV نمی شود.

 

گاهی و در موارد بسیار نادر چنین نوزادی ممکن است به پاپیلوماتوز تنفسی عود کننده مبتلا گردد.

نویسنده پست: vida