لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

معرفی لوکیشن های عکاسی حرفه ای در استانبول

پل گالاتا

پل گالاتا از آن لوکیشن‌های جذاب و بی نظیر استانبول است که حتی استودیوهای عکاسی نیز سوژه‌های خود را به اینجا می‌آورند. این پل جایی است که دوچرخه‌سواران و شهروندان در رفت و آمد هستند. روی پل مسیر جداگانه‌‌ای هم برای موتورسوارها در نظر گرفته شده است. پل گالاتا قسمت قدیمی شهر را به بخش اروپایی آن متصل می‌کند. اگر می‌خواهید هر دو قسمت استانبول را خوب نظاره کنید و عکس‌های جذاب و هنری بگیرید، روی این پل بمانید. زمان غروب و یا ساعات اول صبح، عکاسی از مناظر پل بی‌نظیر و رویایی خواهد بود.

موزه هنر جدید

موزه هنر جدید هم از دیگر لوکیشن های عکاسی در استانبول است. این شاهکار معماری شگفت‌انگیز هر عکاسی را به خود مشغول خواهد کرد. ساختمان این موزه را شرکت معماران گریمشاو (در لندن) طراحی کرده است. دیوارهای آن با صفحاتی از شیشه‌های رنگی پوشانده شده است و بسته به موقعیت بیننده دائما تغییر می‌کند. به هر گوشه‌ای از این موزه که بروید می‌توانید تصاویری به یادماندنی را برای خودتان ثبت کنید.
چیچک پاسجی (پاساژ گل)

در نزدیکی موزه هنر جدید (در محله بی‌اوغلو) اگر کمی به سمت جلو بروید، چیچک پاسجی را می‌بینید. این مرکز خرید سرپوشیده مملو از فروشگاه، رستوران، بازار مواد غذایی و کافه است. همچنین غرفه‌های متعدد گل فروشی را می‌بینید که بدون شک فضای جالبی برای عکاسی خواهد بود. در واقع در اینجا هیچ جایی وجود ندارد که نخواهید از آن عکاسی کنید.

لژ گالاتا مولوی

اگر هنوز از عکاسی در شهر جذاب استانبول سیر نشده‌اید، بهتر است برای رفتن به موزه مولوی هم برنامه‌ریزی کنید. در اینجا می‌توانید اجراهایی از درویش‌های چرخان را هم ببینید که در حال رقص صوفیانه هستند. در این موزه آثار باستانی مربوط به مولانا نگهداری می‌شود. از آنجا که ما ایرانی‌ها به مولانا ارادت خاصی داریم، حتما از دیدن موزه و آثار به جای مانده از مولوی لذت خواهیم برد. اما فراموش نکنید این لحظات خوب را با دوربین خود ثبت کنید.

مسجد اورتاکوی

این مسجد که به نام مسجد Mecidiye نیز شناخته می‌شود، یکی از لوکیشن‌های متمایز برای عکاسی در شهر زیبای استانبول است. مسجد اورتاکوی به سبک معماری باروک طراحی شده است و تزئینات بی‌بدیل و زیبایی دارد. بنابراین می‌تواند انتخاب نایابی برای عکاسی هنرمندانه شما در استانبول باشد. این مسجد در سواحل تنگه بسفر قرار دارد و پل باشکوه بسفر در پس زمینه تصاویر شما خودنمایی خواهد کرد.

تراموا قرمز در خیابان استقلال

اگر به خیابان استقلال استانبول سر بزنید، تراموا قرمز در خط T2 را مشاهده می‌کنید. این تراموا قرمز رنگ یادآور ترامواهای مشابهی است که در سال‌های میانی قرن بیستم، سیستم حمل و نقل شهر را اداره می‌کردند. در حال حاضر این سیستم حمل و نقل قدیمی به عنوان یکی از نمادهای اصلی میدان استقلال به شمار می‌آید. هر گردشگر خارجی که وارد استانبول می‌شود، محال است نخواهد برای یک بار هم که شده سوار این قطار قرمز رنگ قدیمی شود و چرخ کوتاهی در خیابان استقلال بزند. رنگ قرمز تراموا و بافت شهری زیبای میدان استقلال لوکیشن خوبی برای گرفتن عکس‌های نمادین و زیبا فراهم آورده است.

منبع:تابناک

نویسنده پست: behzad