لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

پربارترین نهال گردو در ایران به ارقام مختلفی اختصاص دارد که در طول یکسال باردهی در هر هکتار از نظر تناژ عدد بالاتری را تولید می‌کند و تمامی این نهال های محبوب در مجموعه سالم نهال موجود می باشند. گردوهای مرغوب از نهال های پربازده، هم اندازه درشت‌تری دارند و هم حاوی مواد مغذی بیشتری می‌باشند.

بهترین نهال گردو در ایران

انتخاب بهترین ارقام از پربارترین نهال گردو، کار دشواری نیست؛ اما اگر غیراصولی عمل کنید یا از کارشناسان در بهترین نهالستان ایران کمک نگیرید، به احتمال زیاد ضرر خواهیدکرد. کوچکترین اشتباه در خرید نهال گردو به منزله از دست رفتن سرمایه باغداران محسوب می شود.

۵ مورد از بهترین و پربارترین نهال گردو در ایران برای خرید

نهال گردو چندلر

باردهی نهال گردو چندلر در دوران بلوغ بسیار عالی می‌باشد. می‌توانید در هر هکتار از این درختان گردو، ۶ تا ۷ تن برداشت کنید. نهال‌های گردو چندلر در اولین سال پس از کاشت به باردهی می‌رسند اما پس از ۵ سال دوران بلوغ آنها آغاز می‌شود. این نهال‌های گردو را تا ارتفاع حداکثر ۱۵۰۰ متری از سطح دریا می‌توانید بکارید.

نهال گردو فرنور

این نوع ارقام نهال گردو عمر اقتصادی بیشتر از ۱۰۰ سال دارند؛ در سن بلوغ خود حداکثر ارائه می دهند؛ می‌توانید در هر هکتار از این درختان گردو حدود ۸ تن میوه مرغوب برداشت کنید. اگر نهال گردو فرنور از ارقام پیوندی باشد، در حدود سال چهارم پس از کاشت، در هر هکتار، ۱ تن گردو تولید می گردد. نهال‌های پیوندی از ارقام گردو فرنور از سال دوم محصول دهی خود را آغاز می‌کنند. این نهال‌ها برای کاشت در ارتفاعات حداکثر ۳۰۰۰ متر از سطح دریا مناسب هستند.

نهال گردو ژنوتیپ سالم نهال تیپ ۹

به این نوع نهال های گردو، ارقام کوهستانی نیز گفته می‌شود و به گروه گردوهای کانادایی تعلق دارد. برای توسعه باغ گردو و راه اندازی باغ بزرگتر می‌توانید نهال گردو ژنوتیپ سالم نهال تیپ ۹ را به عنوان بهترین ارقام نهال گردو با محصول دهی عالی انتخاب کنید. این نوع نهال گردو در هر هکتار می‌تواند تا ۱۶ تن در دوران بلوغ خود گردو تولید کند. عمر اقتصادی این ارقام نهال گردو بیشتر از صد سال است و در ارتفاعات ۰ تا ۳۰۰۰ متری می توانید بکارید و نتایج بسیار خوبی بگیرید.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای نهال گردو ژنوتیپ سالم نهال تیپ ۹ مقاومت خوب در برابر آفت ها و بیماری‌های گیاهی است. همچنین نیاز به کاشت درخت گردو گرده افشان در باغ ندارید؛ این ارقام گردو، خود گرده‌زا هستند. چنانچه مراقبت از درختان گردو از این ارقام را به درستی انجام دهید، نتایجی بسیار عالی را از پرورش گردوهای مرغوب به دست خواهید آورد.

نهال گردو ژنوتیپ سالم نهال تیپ ۸

این نوع نهال‌های گردو از ارقام گردو کانادایی هستند و در برابر شرایط اقلیمی کوهستانی و سرما مقاومت عالی دارند. یکی از مهمترین ویژگی‌های این نوع نهال های پر بازده، عدم نیاز به گونه گرده افشان در باغ است.

دومین مزیت خرید نهال گردو ژنوتیپ سالم نهال تیپ ۸ این است که در اواخر فروردین گلدهی دارد و محصولات گردو را می توانید در شهریور ماه برداشت کنید. عمر اقتصادی این نوع ارقام نهال گردو، بیشتر از ۱۰۰ سال می باشد و از هر هکتار می توانید ۸ تا ۱۱ و نیم تن گردوی مرغوب برداشت کنید. این نوع نهال‌ها از همان سال اول پس از کاشت، باردهی دارند و در سال پنجم به بلوغ می رسند. این نهال برای تمامی ارتفاع‌ها بدون محدودیت، مناسب است.

نهال گردو ژنوتیپ جدید

این نوع نهال گردو در واقع از ارقام گردو کانادایی به شمار می‌رود و جزو نهال‌های منطقه سردسیری محسوب می‌شود. برای مناطقی که سرمای زودرس دارند یا آب و هوای یخبندان و پرباران را تجربه می‌کنند.

اگر فکر می‌کنید ممکن است سرمای بهاره، شکوفه‌های درخت گردو را آسیب بزند، یا منطقه‌ای باغ شما زمستان‌های طولانی دارد، این نوع نهال گردو را با اطمینان خاطر سفارش دهید. باردهی نهال گردو ژنوتیپ سالم نهال تیپ ۷ در هر هکتار بین حدود ۸ الی ۱۱ و نیم تن می‌باشد. این باردهی نسبت به شرایط سالانه متفاوت است. عمر اقتصادی این نوع نهال های گردو، بیشتر از ۱۰۰ سال می‌باشد و برای کاشت در تمامی ارتفاع‌ها مناسب است.

دیگر محصولات موجود در نهالستان سالم نهال ، میتوانید به نهال صنوبر و نهال بادام مراجعه کنید

 نهالستان سالم نهال؛ مرجع فروش پربارترین نهال گردو در ایران ۰۹۱۴۴۸۰۹۳۹۶

Salemnahal.com

اکنون که با ۵ نمونه از پربارترین نهال گردو در ایران آشنا شدید و به اختصار ویژگی‌های آنها را دانستید، شاید علاقه‌مند هستید که بدانید این نوع نهال‌ها را از کجا می‌توانید بخرید و قیمتشان چگونه است.

خوشبختانه نهالستان سالم نهال به عنوان یک مرجع معتبر در این زمینه فعالیت می‌کند. نهال گردو شناسنامه دار از ارقام پر بازده و پر محصول در این نهالستان به تایید جهاد کشاورزی رسیده‌اند و طبق روش‌های استاندارد برای مشتریان ارسال می‌گردند.

با اطمینان خاطر می‌توانید انواع ارقام نهال گردو پربازده را به صورت عمده از نهالستان سالم نهال سفارش دهید. بهترین کارشناسان آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند تا باغ گردوی خود را توسعه دهید و به محصول دهی حداکثری دست پیدا کنید. برای دریافت قیمت خرید نهال گردو از ارقام مختلف و قیمت نهال میوه می‌توانید به آدرس اینترنتی نهالستان سالم نهال Salemnahal.com مراجعه کنید.

نویسنده پست: parsianelectric