یکی از وعدههای بزرگ فناوری بیومتریک این است که تجربهای کاملاً بدون لمس را برای مسافران بلیط هواپیما فراهم میکند، که مطمئناً در پی همهگیری COVID-19 پذیرش آن را حتی بیشتر تسریع کرده است. در همین حال، برخی از خطوط هوایی داخل هواپیما برای ارائه یک تجربه بدون تماس و تشویق یک مدل BYOD (دستگاه خود را بیاورید) بهروزرسانیهایی را در سرگرمیهای داخل پرواز (IFE) انجام دادهاند. هواپیمایی قطربه عنوان مثال، برنامههای خود را برای ارائه فناوری بدون لمس به مسافران برای سیستم سرگرمی درون پرواز Oryx One (IFE) در سراسر ناوگان A350 خود اعلام کرد. فناوری Zero-Touch که با مشارکت سیستم Thales AVANT IFE معرفی شده است، مسافران را قادر میسازد تا با اتصال به وایفای Oryxcomms و اسکن یک کد QR، دستگاههای الکترونیکی شخصی (PED) خود را با صفحه IFE پشتی صندلی خود جفت کنند. روی صفحه نمایش داده می شود. سپس آنها می توانند از PED خود برای پیمایش و لذت بردن از بیش از ۴۰۰۰ گزینه پیشنهادی از طریق سیستم Oryx One IFE این شرکت استفاده کنند.
چشم انداز تجربه بدون تماس نیز آینده خرده فروشی فرودگاه را شکل می دهد. یک مثال فروشگاههای بلیط هواپیما تهران اهواز فناوری Just Walk Out Amazon’s Hudson Nonstop در فرودگاه لاو فیلد دالاس (DAL) و فرودگاه بینالمللی میدوی شیکاگو است. مسافران میتوانند با کشیدن کارت اعتباری خود یا با استفاده از «Tap to Pay» بهطور یکپارچه وارد فروشگاه Hudson Nonstop شوند، محصولات مورد نظر خود را بردارند و سپس از فروشگاه خارج شوند. طرح تجاری فروشگاه، محصولات ضروری مورد نیاز برای سفر را مشاهده می کند.
صف مجازی