لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

همانطور که میدانید در دستگاه های لیزر که معمولا دارای دور محور در راستای X و Y هستند، نور لیزر به صورت خطی و مستقیم به سمت پایین و روی سطح جسمی که زیر لیزر قرار گرفته می‌تابد. در این حالت اگر جسم ما منحنی یا استوانه ای شکل باشد، دستگاه لیزر نمیتواند کل سطح آن را حکاکی کند. در حقیقت لیزرها به صورت پیش فرض به صورت خطی در دو راستای X و Y حرکت میکنند و قادر به حکاکی سطح متریال استوانه ای شکل نیستند.

برای حل این مورد و یا مشکل، ما دستگاه روتاری لیزر جهت حکاکی روی اجسام استوانه ای را طراحی کرده ایم تا کاربر قادر باشد به دستگاه لیزر خطی خود، محور دورانی یا چرخشی را هم اضافه کند و به این ترتیب رنج متریال و موادی که میتوان روی آن حکاکی کرد افزایش پیدا میکند و قابلیتهای دستگاه بسیار بالاتر خواهد رفت.

روتاری لیزر چیست؟

روتاری دستگاه کوچکی است که امکان حکاکی بر روی سطح قطعات استوانه ای یا منحنی شکل را امکان پذیر می کند. این دستگاه در زیر ماژول لیزر قرار می گیرد و قطعات منحنی یا استوانه ای جهت حکاکی یا برش روی دستگاه روتاری لیزر قرار داده می شوند. این دستگاه با چرخش قطعه، امکان حکاکی بر روی تمام نقاط سطح استوانه ای آن را فراهم می کند.

نویسنده پست: parsianelectric