لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

کشور مالدیو امکان دارد که بخاطر وسعت کم کشور مالدیو و همچنین کم جمعیت بودن آن مورد بی‌توجهی واقع شود، اما در واقع مالدیو از آن دسته کشورهایی است که بیشتر اوقات کاربران عکس‌های طبیعت آن را فتوشاپ و غیرطبیعی قلمداد می‌کنند! مالدیو از آن دسته کشورهایی می‌باشد که اقامتگاه و جاذبه‌های تفریحی در کنار هم می‌باشند و شما اصلا دوست ندارید اقامتگاه زیبا و دلنشین خود را برای بازدید از اطراف شهر ترک نمائید. محل اقامت معمولا در فاصله چندقدمی اقیانوس واقع شده است و مخصوص کسانی است که دوست دارند اتاقشان منظره دلنشینی از اقیانوس را به تماشا بگذارد. بسیاری از افراد علاقه‌مند به تفریحات ورزشی آبی تنها بخاطر ورزش‌هایی همچون قایق سواری، موج سواری، ماهیگیری، غواصی و کایت سواری به مالدیو سفر می‌کنند.

جدا از تمام زیبایی‌های زندگی در مالدیو، همه از غروب دلنشین این جزیره تعریف می‌کنند که با سایر مکان‌ها متفاوت می‌باشد. غروب مالدیو را درحالی تماشا خواهید کرد که دلفین‌ها با شادی درحال جست و خیز در آب هستند.

مالدیو کشوری جزیره‌ای در اقیانوس هند می‌باشد که در جنوب غربی هند واقع شده است. پایتخت این کشور ماله است و به کینگ آیلند (جزیره پادشاه) معروف است. جمعیت این کشور تنها ۳۲۸ نفر می‌باشد.

میتوانید برای تجربه این کشور جزیره ای زیبا از سایت سفریار تور مالدیو نوروز ۱۴۰۲ رزرو کنید.

جزیره مالدیو

ماله که به جزیره پادشاه معروف است پایتخت اصلی مالدیو می‌باشد. این شهر که تنها ۱۰۴ هزار نفر جمعیت دارد، پایتخت تجاری مالدیو نیز می‌باشد. ماله همچنین با کشور سریلانکا مرز دارد و دارای پیشرفته‌ترین فرودگاه‌های مالدیو می‌باشد. این شهر از لحاظ تجاری به چهار بخش هنویرو، گالولهو، مافانو و ماچانگولی تشکیل می‌شود. از جاذبه‌های دیدنی شهر ماله می‌توان به مسجد جامع، موزه ملی، مقر مولی آگ، مساجد بسیار قدیمی و بازار ماهی معروف ماله نام برد.

دین و فرهنگ مردم کشور مالدیو

دین رسمی مردم کشور مالدیو اسلام است و پرستش دیگر ادیان در این کشور ممنوع و پیگرد قانونی دارد. اگر شما توریستی هستید که دینی دیگر دارید و به این کشور سفر می‌کنید، حق ندارید که در بین عموم اعمال عبادی و دینی خود را انجام دهید. همچنین تمامی نشانه‌های ظاهری که دین شما را اثبات می‌کند، مانند صلیب و… را باید کنار بگذارید.

بر سر اینکه چه کسی یا قبیله‌ای دین اسلام را به این کشور آورده است، اختلافاتی نیز وجود دارد. برخی روایات می‌گویند که یک روحانی ایرانی به نام یوسف تبریزی اقدام به وارد کردن دین اسلام به این جزیره کرده است. در برخی منابع همچون سفرنامه ابن بطوطه ذکر شده که فردی مراکشی آن‌ها را به دین اسلام دعوت کرده است.

جمعیت مالدیو را در طول تاریخ اقوام سریلانکایی، عرب و شمال آفریقایی تشکیل داده‌اند. البته همانطور که حدس می‌زنید، تقابل فرهنگی بسیاری بین این اقوام وجود دارد و همین مورد باعث شده است که قوم مالدیو از لحاظ فرهنگی بسیار غنی باشد. این اقوام در طول سالیان سال به دلیل مسیرهای تجاری که از این جزیره می‌گذرند، جذب این جزیره شده و همانجا ساکن شده‌اند. با اینکه مردم مالدیو سال‌های سال تحت تاثیر فرهنگ کشورهای دیگر بوده‌اند، اما کوشیده‌اند طی دهه‌های اخیر فرهنگ مستقل و مورد علاقه خود را بوجود بیاورند. اغلب مشاغلی که مردم مالدیو طی سالیان سال از اجداد خود دریافت کرده‌اند کارهای هنری مانند نجاری می‌باشند و تنها شغل غیرهنری که می‌توان به آن اشاره نمود ماهی‌گیری است.

 

آب و هوای مالدیو

به یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های مهم برای توریست‌ها می‌رسیم. به دلیل اینکه کشور مالدیو یک جزیره می‌باشد، آب و هوای آن کاملا تحت تاثیر اقیانوس هند می‌باشد. آب و هوای این کشور بین ۲۴ تا ۳۳ درجه سانتیگراد معمولا متغیر است و از این محدوده خارج نمی‌شود. همانطور که حدس می‌زنید، این کشور دارای شرجی است، اما نسیم مداوم از سمت دریا بصورت دائمی اقدام به متعادل سازی آب و هوا می‌کند و این امکان را به شما می‌دهد که از آب و هوا لذت ببرید.

اطلاعاتی چند درباره صنعت گردشگری در مالدیو

جالب است بدانید که صنعت گردشگری بخش اعظم و مهم‌ترین بخش اقتصاد مالدیو را شکل می‌دهد، تاحدی که برخی شهرها و جزایر کاملا مختص گردشگران و توریست‌ها هستند. کشورهای همسایه معمولا با اجازه دولت مالدیو اقدام به ساخت هتل‌های ملی خاص خود می‌کنند، هتل‌های مخصوصی برای اتباع کشور خودشان که تمامی کارکنان آن را مهاجران اهل آن کشور تشکیل می‌دهند. درباره مردم مالدیو باید بدانید که ارتباط زیادی با افرادی که به عنوان توریست به این کشور سفر می‌کنند ندارند و کمبود انگیزه مهمان‌نوازی تاحدی حس می‌شود.

نویسنده پست: محمدامین