لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

با اینکه کشور کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا می‌باشد، اما گرفتن ویزای توریستی این کشور هنوز برای بسیاری از افراد سخت و مشکل می‌باشد. گرفتن ویزای توریستی نسبت به ویزای کاری کانادا می‌تواند سخت‌تر باشد، زیرا اثبات اینکه شما پناهنده نخواهید شد سخت است؛ اما فردی که برای کار به این کشور مهاجرت کند، مطمئنا پول کافی برای برگشت به کشور خود را خواهد داشت. همچنین کانادا برای مهاجرینی که برای کار به این کشور مهاجرت می‌کند ارزش زیادی قائل است و فرصت‌های بسیاری به این افراد می‌دهد، زیرا اقتصاد این کشور بیشتر وابسته به نیروی کار مهاجر است.

ویزای توریستی کانادا شرایط بسیار بهتری نسبت به ویزای توریستی دیگر کشورها دارد. برای مثال، معمولا ویزای توریستی دیگر کشورها تا ۹۰ روز اعتبار دارد، اما اعتبار ویزای توریستی کشور کانادا تا ۱۰ سال قابل تمدید است. همچنین سالانه تعداد افرادی که موفق به کسب ویزای کانادا در ایران می‌شوند روبه افزایش است. توجه داشته باشید به دلیل اینکه پاسپورت‌های ایرانی معمولا ۵ ساله می‌باشند، ویزای توریستی کانادا نیز تنها تا ۵ سال فرصت تمدید دارد.

 

تفاوت ویزای توریستی با سوپر ویزای کانادا

همانطور که گفته شد، ویزای توریستی کانادا تا ۵ سال اعتبار دارد، اما شما در هربار ورود به کانادا تا ۶ ماه می‌توانید در این کشور بمانید؛ اما برای افرادی که نیاز دارند بالاتر از این بازه زمانی در کانادا بمانند، سوپرویزا صادر می‌شود. برای مثال، والدینی که فرزندانشان اقامت دائم یا شهروندی کانادا را دریافت کرده‌اند، سوپر ویزا را دریافت می‌کنند تا بتوانند برای مدت طولانی پیش فرزندان خود باشند. معمولا سوپر ویزا تا ۲ سال فرصت ماندن به شما می‌دهد و البته تا ۱۰ سال اعتبار دارد.

از موارد مهم درباره سوپر ویزا این است که حتما نیاز به دعوت‌نامه دارید و بدون دعوت‌نامه عضو خانواده‌تان، قادر نیستید که این ویزا را دریافت کنید. همچنین علاوه بر اینکه وی باید سن قانونی بالای ۱۸ سال داشته باشد، از لحاظ مالی توان پرداخت هزینه و مخارج زندگی شما را داشته باشد و در دعوت‌نامه خود باید بتواند با دادن گردش حساب و مدارک تمکن مالی، این مورد را ثابت کند. بسیاری از افرادی که همراه با همسر خود کار می‌کنند، در این مخارج با همسر خود شریک می‌شوند تا بتوانند تمکن مالی را ثابت کنند. برای این مورد، همسر باید یک دعوت‌نامه جدا بنویسد.

 

ویزای توریستی برای چه اهدافی صادر می‌شود؟

برخی از افراد شاید فکر کنند که ویزای توریستی تنها برای اهداف گردشگری صادر می‌شود، اما خیر. ویزای توریستی برای هرگونه اقامت موقتی در کانادا صادر می‌شود و محدود به اهداف توریستی و گردشگری نمی‌شود. در بسیاری از مواقع، افراد برای خرید ملک، سرمایه‌گذاری، جلسات کاری، بازدید و دیگر موارد اقدام به دریافت ویزای توریستی می‌کنند. درکل در هر زمانی که فردی بخواهد برای مدتی موقت (کمتر از ۶ ماه) در کانادا اقامت داشته باشد، این ویزا را می‌تواند دریافت کند و تا ۵ سال برای ایرانیان اعتبار دارد.

 

بهترین راه برای گرفتن ویزای توریستی

با اینکه کانادا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا می‌باشد، اما متاسفانه عدم داشتن آگاهی و تجربه باعث می‌شود که بسیاری از افراد موفق به دریافت ویزای توریستی کانادا نشوند. هیچگونه میانبری برای دریافت ویزای توریستی کانادا وجود ندارد که این مسیر را برای شما آسان کند و شما باید در هرصورت مدارک خواسته شده را به درستی تحویل دهید؛ مگر اینکه فردی با تجربه و متخصص در کنار شما باشد تا بگونه‌ای شما را راهنمایی کند که بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن ویزای خود را دریافت کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از مشاوران مجرب ایرانیکا استفاده نمائید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن ویزای خود را دریافت کرده و بسیاری از مسیرهای اشتباهی را که افراد قبل از شما شناسایی کرده‌اند را نروید.

نویسنده پست: vida