لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

تولید انبوه پوشش‌های نانو سیلیکونی «RTV» برای صنعت برق

به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یک شرکت دانش‌بنیان فعال در عرصه نانو، قراردادی با یک شرکت مهندسی برق و انرژی، برای فروش پوشش‌های سیلیکونی RTV در صنعت برق منعقد کرد.

از آنجایی که وجود آلودگی، گرد و غبار و شرایط پیچیده آب و هوایی در نقاط مختلف کشور موجب شده است، کارایی و دوام مقره‌های برق با چالش‌های جدی مواجه شود استفاده از این پوشش های سیلیکونی ضروری است.

بر اساس اعلام شرکت دانش بنیان تولید کننده این پوشش ها، نمونه‌های چینی این محصول کیفیت مطلوبی ندارند و نمونه‌های اروپایی به دلیل تحریم و نوسانات ارز به راحتی در دسترس صنایع کشور نیستند.

این قرارداد به مدت ۷ سال است و قرار است پوشش سیلیکونی RTV برای مشتریان داخل کشور توسط این شرکت دانش بنیان تولید شود.

افزایش ۲۰ درصدی ­تامین برق واحد‌های صنعتی

 سید رضا فاطمی امین، در نشستی که با فعالان اقتصادی شهرستان مرند داشت در خصوص رفع مشکلات موجود بر سر راه فعالیت شرکت عالم‌آرا گفت: متاسفانه این شرکت که سهام‌دار اصلی آن مردم هستند تعطیل شده است و به دنبال آن هستیم تا شرکتی را برای تولید و راه‌اندازی مجدد آن پیدا کنیم.

وی همچنین در خصوص شرکت الیاف شیشه مرند نیز گفت: این طرح مشکل سرمایه‌گذار دارد تا با تأمین سرمایه اولیه فعال شود.
فاطمی امین در ادامه صنعت مبلمان و صنایع چوبی را یکی از مشاغل اصلی مرند عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی یک مجتمع این صنعت ساماندهی می‌شود.
وی در خصوص مشکل رفع تعهد ارزی قالیبافان نیز گفت: در حال رایزنی با بانک مرکزی هستیم تا رفع تعهد ارزی متناسب با نوع کالای تولیدی و صادراتی باشد.
وی گفت: زمانی که تولیدکننده دغدغه‌اش سرمایه در گردش است یعنی تولید در حال انجام و بازار نیز موجود است.
فاطمی امین همچنین در خصوص گلایه صنعتگران از قطعی گاز و برق در زمستان و تابستان گفت: این موضوع باید ریشه‌ای حل شود و با سرمایه‌گذاری در تولید برق و اکتشاف گاز بتوانیم مشکل را رفع کنیم.
وزیر صمت افزود: البته باید روی کاهش مصرف نیز متمرکز شویم ضمن اینکه تابستان امسال با رایزنی با وزارت نیرو ۲۰ درصد بیشتر به واحد‌های صنعتی برق رسید.
منبع:برنا نیوز

نویسنده پست: behzad