لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

ایتالیا جزء آن دسته از کشورهای گران قیمت برای مهاجرت محسوب می‌شود که از لحاظ مالی نیازمند شرایط مناسبی می‌باشد. کشور ایتالیا دارای فرهنگ و تاریخ بسیار کهن و عمیق می‌باشد که باعث شده این کشور تبدیل به یکی از مهم‌ترین کشورهای توریستی غرب اروپا از نگاه تاریخی شود. پایتخت کشور ایتالیا، شهر زیبا و معروف رم زادگاه و مرکز امپراطوری کهن روم باستان می‌باشد و همین مورد باعث جذابیت بالای تاریخی این کشور می‌شود.

کشور ایتالیا نه تنها برای گردش و زندگی، بلکه برای تحصیل یکی از مقاصد محبوب دانشجویان مهاجر می‌باشد. جالب است که بدانید دانشجویان مهاجر به تحصیل در شهرهای بزرگ ایتالیا علاقه بسیار دارند، زیرا زندگی در این شهرها در کنار تحصیل در دانشگاه‌های معتبر بسیار لذت بخش و شاداب می‌باشد؛ درواقع جو شاد و پر شور و هیجان این شهرها باعث می‌شود که دانشجویان از زندگی تحصیلی خود لذت ببرند.

کشور ایتالیا به دلیل شکل و شمایل خود بر روی چکمه، به کشور چکمه‌ای معروف است؛ زیرا شکل این کشور بر روی نقشه مانند یک چکمه می‌باشد. همچنین شهر زیبا و معروف ونیز به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصش، به شهر الماس روی آب شهرت دارد.

برای اخذ ویزای ایتالیا می توانید به سایت ایرانیکا مراجعه نمایید و راهنماییهای لازم را در آ نجا مطالعه نمایید.

اخذ ویزای ایتالیا

اگر قصد مهاجرت به کشور ایتالیا را دارید، نسبت به سایر کشورها نیازمند مشاوره و راهنمایی بیشتری هستید، زیرا شرایط ایتالیا نسبت به سایر کشورهای مهاجرپذیر کمی متفاوت و سخت تر است. البته ایتالیا برای اقامت‌های کوتاه مدت و موقت مانند اقامت‌های تفریحی و گردشگری بسیار مناسب است؛ اما برای پذیرش مهاجرت‌های تحصیلی، کاری یا مهاجرت برای زندگی شرایط سختگیرانه‌ای دارد.

جامعه ایتالیا یکی از منسجم‌ترین و یکپارچه‌ترین جوامع روی کره زمین می‌باشد؛ این مورد برخلاف جوامعی مانند آمریکا یا کانادا است که به جامعه مهاجرین معروف هستند. بافت جامعه ایتالیا بسیار قوی و محکم است و به همین دلیل مهاجرینی که قصد اقامت دائم و گرفتن شهروندی ایتالیا را دارند، بسیار سخت پذیرفته می‌شوند. البته به این معنی نیست که هیچ مهاجری در این جامعه پذیرفته نمی‌شود؛ ایتالیا در کنار جامعه منسجم خود، به خوبی از مهاجران نیز استقبال می‌کند؛ اما نسبت به سایر کشورهای عضو اتحادیه شینگن دارای نرخ ریجکتی بیشتری می‌باشد.

انواع ویزای ایتالیا

انواع ویزای ایتالیا را می‌توان به شکل زیر دسته بندی نمود:

  • ویزای توریستی (ویزای موقت ایتالیا)
  • ویزای ترانزیت
  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کاری
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای پزشکی

همچنین برای گرفتن ویزای ایتالیا، باید با انواع دسته بندی ویزای شینگن آشنا باشید. ویزای شینگن در چهار نوع A, B, C, D صادر می‌شود که هرکدام متعلق به انواع خاصی از ویزاها می‌باشند. ویزای A و B مخصوص ویزای ترانزیت است. ویزای نوع C مخصوص اهداف توریستی و اقامت‌های کوتاه مدت می‌باشد و ویزای نوع D ویزای ملی ایتالیا می‌باشد. معمولا کسانی که بصورت دائم یا طولانی مدت در این کشور حضور خواهند داشت و به نوعی شهروند ایتالیا محسوب شده‌اند، این ویزا را دریافت می‌کنند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای ایتالیا

  • پاسپورت فعلی و تمامی پاسپورت‌های قبلی
  • دو قطعه عکس
  • رزرو هتل و بلیط هواپیما
  • دعوت نامه
  • تمکن مالی به همراه گردش مالی حساب بانکی
  • بیمه مسافرتی
  • در صورت متاهل بودن ترجمه سند ازدواج
  • گواهی اشتغال به کار یا تحصیل

توجه داشته باشید که تمامی مدارک شما در کنار نسخه فارسی آن، باید دارای نسخه ترجمه شده باشند؛ در غیر اینصورت باید هزینه ترجمه را به سفارت پرداخت کنید.

استفاده از خدمات مشاوره و راهنمایی اخذ ویزای ایتالیا

همانطور که گفته شد، شرایط پذیرش مهاجر در ایتالیا نسبت به سایر کشورهای مهاجرپذیر سخت تر است و نرخ ریجکتی در این کشور بیشتر از سایر کشورهای عضو شینگن می‌باشد. به همین دلیل برای اخذ ویزا و دریافت پذیرش باید دارای تجربه‌های بسیاری باشید تا در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام به دریافت ویزای خود نمایید. پیشنهاد ما این است که حتما از خدمات مشاوره‌ای و راهنمایی شرکت ایرانیکا استفاده کنید و از تجارب ارزشمند کارشناسان و مشاوران این شرکت بهره‌مند شوید.

نویسنده پست: vida