لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

آردوینو چیست؟ این روز ها بحث آردوینو و برد آردوینو بسیار داغ هست و هر پروژه ای که می بینید با کمک اردوینو پیاده سازی شده است ، با کمک آردوینو می توان کار های فوق العاده و پروژه های کاربردی جالبی را طراحی نمود ، با کمک آردوینو انواع پرینتر های سه بعدی ، ربات های هوشمد ، کوادروتور و تجهیزات پزشکی را طراحی می کنند.

اما سوال اصلی این هست آردوینو چیست؟ آردوینو برد های برنامه پذیری هستند که با کمک میکروکنترلر های AVR ، ARM و غیره طراحی می شوند . این برد ها به دلیل سادگی و راحتی کار با آن ها و همچنین به دلیل رایگان و اپن سورس بود بسیار محبوب شده اند . قبلا هم در پست آموزش آردوینو Arduino در رابطه با آن مطالبی را ارائه کرده بودیم که می توانیم با آن را مطالعه کنید ، همچنین در صورت که به یادگیری اردوینو علاقه مند هستند می توانید دوره آموزش اردوینو را مشاهده کنید .

آردوینو از چه سخت افزاری استفاده می کند؟

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید سخت افزار آردوینو بسیار ساده است ، قسمت اصلی آن از یک میکرو تشکیل شده است که یک فایل هگز روی آن ریخته شده است (به فایل هگز بوتلودر آردوینو می گویند) ، همچنین با استفاده از یک مبدل usb to ttl ارتباط بین میکرو و کامپیوتر برقرار میشود .

عملکرد اصلی آردوینو آن چیزی هست که در بالا توضیح داده شد ، ولی برای استفاده بهتر و دسترسی راحت تر یک برد برای آن طراحی شده و قطعات اصلی روی آن سوار شده است .

نویسنده پست: parsianelectric