لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

استخراج واحد فولیکولی (FUE)

با استخراج واحد فولیکولی یا برداشت FUE، واحدهای فولیکولی منفرد حاوی ۱ تا ۴ تار مو تحت بی حسی موضعی برداشته می شوند. این حذف میکرو معمولاً از منگنه های کوچکی با قطر بین ۰٫۶ میلی متر تا ۱٫۰ میلی متر استفاده می کند. سپس جراح از ریز تیغه‌های بسیار کوچک یا سوزن‌های ظریف برای سوراخ کردن محل‌های دریافت گرافت‌ها استفاده می‌کند، آن‌ها را در تراکم و الگوی از پیش تعیین‌شده قرار می‌دهد و زخم‌ها را به شکلی ثابت زاویه می‌دهد تا یک الگوی واقعی مو را ایجاد کند. تکنسین ها به طور کلی بخش پایانی عمل را انجام می دهند و گرافت های فردی را در جای خود قرار می دهند.
FUE در یک جلسه طولانی یا چند جلسه کوچک انجام می شود. روش FUE نسبت به جراحی نواری زمان‌برتر است. بهترین جراح کاشت مو در تهران زمان جراحی FUE با توجه به تجربه جراح، سرعت در برداشت و ویژگی های بیمار متفاوت است. برداشتن ۲۰۰ گرافت برای اصلاح اسکار تا یک عمل جراحی در دو روز متوالی برای یک مگاسشن بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ گرافت ممکن است از چند ساعت طول بکشد.  با روش کاشت مو FUE محدودیت هایی برای کاندیداتوری بیمار وجود دارد.  مشتریان برای FUE بر اساس آزمایش روباه انتخاب می شوند،  اگرچه بحث هایی در مورد سودمندی آن در غربالگری مشتریان برای FUE وجود دارد.
FUE می تواند نتایج بسیار طبیعی بدهد. مزیت نسبت به برداشت نواری این است که برداشت FUE نیاز به برداشت مناطق وسیعی از بافت پوست سر را نفی می کند، بنابراین هیچ برش خطی در پشت سر وجود ندارد و جای زخم خطی باقی نمی ماند. از آنجایی که تک تک فولیکول‌ها برداشته می‌شوند، تنها اسکارهای کوچک و نقطه‌ای باقی می‌مانند که عملاً قابل مشاهده نیستند و هر گونه درد و ناراحتی پس از جراحی به حداقل می‌رسد. از آنجایی که نیازی به برداشتن بخیه نیست، بهبودی از میکرو پیوند FUE کمتر از ۷ روز است.
از معایب می توان به افزایش زمان جراحی و هزینه بیشتر برای بیمار اشاره کرد.  این برای جراحان جدید چالش برانگیز است زیرا این روش از نظر فیزیکی سخت است و منحنی یادگیری برای کسب مهارت های لازم طولانی و دشوار است. [ نیاز به نقل از ] برخی جراحان خاطرنشان می‌کنند که FUE می‌تواند منجر به نسبت کمتری از فولیکول‌های پیوند شده با موفقیت در مقایسه با برداشت نواری شود.

پیوند واحد فولیکولی

کاشت واحد فولیکولی (FUT) روش سنتی کاشت مو است که شامل استخراج نوار خطی از پوست دارای مو از پشت یا کنار پوست سر است. سپس نوار جدا می شود تا پیوندهای منفرد جدا شوند.

ترمیم مو به روش رباتیک

دستگاه‌های ترمیم موی رباتیک از دوربین‌ها و بازوهای رباتیک برای کمک به جراح در عمل FUE استفاده می‌کنند. اولین دستگاه جراحی رباتیک مورد تایید FDA برای ترمیم مو شد.  سیستم ARTAS در سال ۲۰۱۱ برای استفاده در برداشت واحدهای فولیکولی از مردان مو قهوه ای و مو سیاه مورد تایید FDA قرار گرفت.

انواع جراحی

کاربردهای زیادی برای جراحی کاشت مو وجود دارد که عبارتند از:
• آلوپسی آندروژنتیک
• کاشت ابرو
• کاهش یا بازسازی خط موی جلویی (به طور طبیعی خطوط موی بالا بدون ریزش موی موجود)
اگر تعداد موی اهداکننده از پشت سر ناکافی باشد، می‌توان کاشت موی بدن (BHT) را بر روی کاندیدهای مناسبی که موهای اهداکننده در قفسه سینه، پشت، شانه‌ها، بالاتنه و/یا پاها دارند، انجام داد. جراحی کاشت موی بدن فقط با روش برداشت FUE انجام می شود و بنابراین نیاز به مهارت یک جراح مجرب FUE دارد. با این حال، چندین فاکتور برای کاندیدای بالقوه BHT وجود دارد که باید قبل از جراحی در نظر گرفته شود. اینها شامل درک تفاوت طبیعی در ویژگی های بافتی بین موهای بدن و موهای سر، نرخ رشد و داشتن انتظارات واقع بینانه در مورد نتایج جراحیBHT است.

برای اطلاعات بیشتر در خمورد کاشت مو و…و مشاوره در مورد کاشت مو به سایت الو پزشک مراجعه نمایید.

نویسنده پست: vida