لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

در فهرست تجهیزات پزشکی مورد استفاده در بیمارستان‌ها، تجهیزات نجات‌بخش مختلفی را مشاهده می‌کنید که هر بیمارستانی باید داشته باشد. یک بیمارستان خوب به دلیل آمادگی خود برای رسیدگی به مواردی که به آنها وارد می‌شود شناخته شده است. برای ارائه مراقبت‌ها و درمان‌های مؤثر برای بیماران، تجهیزاتی وجود دارد که همه بیمارستان‌ها بدون توجه به هزینه باید آن را آماده داشته باشند. زندگی قیمتی ندارد و اولویت هر پزشکی حفظ و نجات یک زندگی است. اگر یک بیمار به دلیل کمبود تجهیزات جان خود را از دست بدهد، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

داشتن تجهیزات پزشکی مناسب در بیمارستان‌ها و آگاهی از استفاده از آنها رویکردی هوشمندانه برای داشتن یک مرکز بهداشتی برجسته است. در این مقاله لیستی از بعضی تجهیزات پزشکی مورد استفاده در بیمارستان‌ها را به همراه موارد استفاده و دسته بندی آنها آورده‌ایم.

معرفی لیست تجهیزات پزشکی مورد استفاده در بیمارستان‌ها

وسایل یا تجهیزات پزشکی ابزارها، دستگاه‌ها، ماشین‌ها، ایمپلنت‌هایی هستند که حاوی هیچ دارویی نبوده و برای پیشگیری، تشخیص، درمان و کاهش بیماری، مراقبت از بیمار و یا بهبود عملکرد بدن استفاده می‌شوند.

هرگز نمی‌توان مزایای این تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها را نادیده گرفت. همانطور که قبلا ذکر شد، هیچ مرکز بهداشتی یا درمانی در غیاب این تحهیزات قابلیت درمان بیماران را نخواهد داشت. یک بیمارستان خوب به دلیل دارا بودن تجهیزات یا دستگاه‌های پزشکی شناخته می‌شود.

دسته بندی و لیست تجهیزات پزشکی مورد استفاده در بیمارستان‌ها

در ادامه دسته بندی‌های اصلی در لیست تجهیزات پزشکی مورد استفاده بیمارستان‌ها آمده است که هر پزشک باید بداند:

  • تجهیزات تشخیصی
  • تجهیزات درمانی
  • تجهیزات نگهداری
  • تجهیزات عمومی‌ مورد استفاده در بیمارستان‌ها

تجهیزات پزشکی تشخیصی

تجهیزات تشخیصی دستگاه‌هایی هستند که برای شناسایی ماهیت یا علت یک بیماری خاص استفاده می‌شوند. در ادامه به معرفی بعضی از این تجهیزات پرداخته‌ایم:

ماشین‌های تصویربرداری پزشکی

تصویربرداری پزشکی به تکنیک‌ها و فرآیندهایی اطلاق می‌شود که برای ایجاد تصاویر از قسمت‌های مختلف بدن انسان برای اهداف تشخیصی و درمانی در سلامت استفاده می‌شود. اصطلاح تصویربرداری پزشکی شامل تکنیک‌های مختلف تصویربرداری رادیولوژیکی مانند موارد زیر است:

  • رادیوگرافی اشعه ایکس
  • فلوروسکوپی
  • تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)
  • اسکن توموگرافی کامپیوتری
  • رادیوگرافی اشعه ایکس

تجهیزات هماتولوژی

این تجهیزات تشخیصی پزشکی هستند که خون را تجزیه و تحلیل می‌کنند. آنها در آزمایشگاه‌های پزشکی استفاده می‌شوند و می‌توانند شمارش خون، شناسایی پروتئین‌ها یا آنزیم‌ها و کمک به تشخیص بیماری‌ها یا نقص‌های ژنتیکی را انجام دهند. این تجهیزات شامل موارد زیر است:

  • فلوسیتومترها
  • آنالایزرهای گاز خون
  • آنالایزرهای الکترولیت
  • شمارنده‌ها
  • آنالایزرهای انعقادی
  • صافی‌ها

تجهیزات آزمایش ادرار

این تجهیزات پزشکی تجهیزاتی هستند که برای آزمایش ادرار استفاده می‌شوند. آزمایش ادرار مجموعه ای از تست‌های غربالگری است که می‌تواند برخی از بیماری‌های رایج را تشخیص دهد. ممکن است برای غربالگری یا کمک به تشخیص بیماری‌هایی مانند عفونت‌های دستگاه ادراری، اختلالات کلیوی، اختلالات کبدی، دیابت یا سایر شرایط متابولیک استفاده شود.

تجهیزات درمانی

این تجهیزات پزشکی برای این اهداف درمانی در کلینیک‌ها استفاده می‌شود. در ادامه به معرفی بعضی از این موارد می‌پردازیم:

پمپ‌های تزریق مانند سرم

انفوزیون یا سرم یک پمپ درمانی است که مایعات، دارو یا مواد مغذی را به سیستم گردش خون بیمار تزریق می‌کند.

دستگاه جراحی لیزیک

لیزیک مخفف عبارت laser-assisted in situ keratomileusis است. این تجهیزات پزشکی توسط چشم پزشکان برای اصلاح بینایی با لیزر استفاده می‌شود. اصلاح بینایی با لیزر نوعی جراحی انکساری برای اصلاح نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم است.

.

فروشگاه آنلاین ابزار جراحی

فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی رومیس با ارائه انواع تجهیزات بیمارستانی و ابزارهای جراحی، با قیمت مناسب و خدمات درخور مشتریان محترم آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز می­باشد. خرید ابزار جراحی، خرید تجهیزات بیمارستانی و سایر اقلام مورد نیاز پزشکان، دامپزشکان، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در فروشگاه تجهیزات پزشکی رومیس قابل انجام می­باشد.

نویسنده پست: vida