لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

پلی استیشن از اولین کنسول های بازی ساخته شده در جهان است و اولین نمونه از آن در سال ۱۹۹۴ تولید شد. تا قبل از تولید پلی استیشن، شرکت سونی در حوزه بازی‌های ویدئویی چندان فعالیتی نداشت. اولین پلی استیشن توانست در مدت زمان ۱۰ سال حضور در بازار، حدود ۱۰۰ میلیون نسخه فروش داشته باشد. پس از پلی استیشن ۱، پلی استیشن ۲ به شکل فوق‌العاده‌ای مورد استقبال قرار گرفت به طوری که تا این لحظه پر فروش ترین پلی استیشن تاریخ سونی محسوب می‌شود. تا کنون ۵ نسخه از این کنسول های بازی طراحی شده است که آخرین این‌ها، یعنی پلی استیشن ۵، توانست رکورد سریع‌ترین میزان فروش را به دست آورد.

شبکه آنلاین گیمینگ از زمان پلی استیشن ۲ وارد دنیای این کنسول بازی شد. اما به دلیل مشکلاتی این شبکه آنلاین بسته شد. تا اینکه در سال ۲۰۰۶، شبکه پلی استیشن (PlayStation Network) به عنوان یک شبکه با قابلیت بازی آنلاین گیم ها و همچنین دریافت محتوا، برای پلی استیشن ۳، ایجاد شد و تا کنون هم فعالیت این شبکه ادامه دارد و پلی استیشن های نسل بعدی هم به طور کامل از این شبکه پشتیبانی می‌کنند.

در ایران، پرطرفدار ترین پلی استیشن، پلی استیشن ۴ می‌باشد که گیمر ها با خرید گیفت کارت، می‌توانند در این کنسول به استفاده از امکانات شبکه و فروشگاه پلی استیشن بپردازند.

شبکه پلی استیشن، از ۳ بخش پلی استیشن خانه (PlayStation Home)، فروشگاه پلی استیشن (PlayStation Store) و بخش افتخارات (Trophies) تشکیل شده است.

پلی استیشن هوم، یک شبکه ارتباطی برای ارتباط گیمر ها از طریق شبکه پلی استیشن (PSN) می‌باشد.

پلی استیشن استور یا همان فروشگاه پلی استیشن، یک فروشگاه مجازی است که محتوا های بسیاری اعم از محتوای پولی و رایگان در اختیار گیمر ها قرار می‌دهد. محتوای این فروشگاه مجازی شامل گیم ها، افزونه های منتشر شده برای هر گیم، تم ها و تریلر های گیم ها می‌باشد. از سال ۲۰۱۰، فیلم‌ها و برخی نمایش‌های تلوزیونی هم به محتوا های این فروشگاه افزوده شد.

پلی استیشن پلاس(PlayStation Plus)، سرویس زیر مجموعه شبکه پلی استیشن است که بر محور خرید اشتراک کار می‌کند. این اشتراک تمامی قابلیت‌های شبکه پلی استیشن (PSN) را علاوه بر برخی مزایای دیگر مثل دانلود خودکار پچ های منتشر شده برای گیم ها، دمو های گیم هایی که هنوز انتشار کامل نیافته و محتوا های پرمیوم برای دانلود، در بر دارد.

تجربه استفاده از شبکه و فروشگاه پلی استیشن، تجربه‌ای فوق‌العاده است و در کشور ما، می‌توان به راحتی از تمامی امکانات پلی استیشن با خرید گیفت کارت پلی استیشن، بهره برد. با خرید گیفت کارت پلی استیشن می‌توان در سطحی جهانی به بازی گیم های مورد علاقه مان بپردازیم.

تمامی خرید و فروش‌های انجام گرفته در فروشگاه پلی استیشن از کیف پول فرد دارای اکانت پلی استیشن (PSN) انجام می‌گیرد.فروشگاه پلی استیشن همزمان از روش خرید با کارت بانکی و خرید با استفاده از گیفت کارت پلی استیشن (PSN Gift Card) پشتیبانی می‌کند. جهت شارژ کردن کیف پول پلی استیشن توسط گیفت کارت پلی استیشن (PSN Gift Card)، پس از خرید گیفت کارت، باید کد ۱۲ رقمی مندرج شده بر پشت گیفت کارت پلی استیشن را در فروشگاه پلی استیشن وارد کرد.

هنگام خرید گیفت کارت پلی استیشن، می‌توان از بین ۱۰ تا ۱۰۰ دلاری انتخاب کرد.در ایران، هنگام خرید گیفت کارت پلی استیشن از فروشگاه ها، با قیمت های متفاوتی مواجه می‌شوید. پس با توجه به قیمت های بازار، یافتن یک فروشگاه برای خرید گیفت کارت ارزان، برای گیمر ها الزامی است، چرا که ممکن است در طول مدت بازی با کنسول، بار ها به گیفت کارت پلی استیشن احتیاج پیدا کنند. پیشنهاد ما برای خرید گیفت کارت پلی استیشن، فروشگاه گیم رویال می‌باشد که ارزان ترین گیفت کارت های بازار را می‌توان از این فروشگاه خریداری کرد.

نویسنده پست: vida