لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

در این پست می خواهیم آموزش اینترنت اشیا و کار با پلتفرم اینترنت اشیا را شروع کنیم. اگر در گوگل آموزش اینترنت را سرچ کنید، مطالب فراوانی به چشم میخورد که با بررسی آن ها می بینید هیچ کدام دارای وزن و ارزش کافی نمی باشد و بیشتر شما را گمراه می کنند . اگر نمی دانید اینترنت اشیا چیست و چه کاربردی در زندگی ما دارد ابتدا مطلب “اینترنت اشیا چیست” را مطالعه کنید تا با ذهنی بازتر بتوانید اینترنت اشیا را یاد بگیرید . در این پست با ساده ترین شیوه مفاهیم مهم اینترنت اشیا را به شما آموزش می دهیم و به صورت عملی با آردوینو پروژه های اینترنت اشیا را پیاده سازی می کنیم .

شبکه اینترنت اشیا چگونه عمل می کند ؟

اینترنت اشیا یک شبکه هست که در آن دستگاه ها به هم وصل می شوند . در اینجا نحوه اتصال دستگاه ها و شبکه ارتباطی را بررسی می کنیم و آن را به زبان ساده برای شما توضییح می دهیم تا درک بهترین از اینترنت اشیا داشته باشید . در حالت کلی یک شبکه اینترنت اشیا به صورت زیر است:

در شکل بالا وسیله هوشمند که می تواند گوشی ، لبتاب ، تبلت و حتی یک صفحه وب باشد به یک سرور ابری متصل می شود .  در سمت دیگر سخت که یک فن هوشمند است به همان سرور ابری وصل شده است . حالا سرور ابری وظیفه دارد بدون هیچ تاخیری ارتباط بین سخت افزار و وسیله هوشمند را برقرار کند . حال بیایید با جزئیات بیشتری تصویر بالا را تحلیل کنیم .

نویسنده پست: parsianelectric