لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

پس از خواندن بررسی ما، اطلاعات مفید زیادی در مورد جاذبه های اصلی استانبول خواهید آموخت. هنگام جمع آوری رتبه خود، توصیه ها و بررسی های راهنمایان با تجربه را در نظر گرفتیم. با لیست سوالات ما در مورد آنچه در استانبول ببینید، قطعا نخواهید داشت.

اول از همه در استانبول چه باید دید؟

لیست تمام مکان های جالب استانبول بی پایان خواهد بود. بنابراین، ما تنها مهم ترین و مهم ترین مکان های تفریحی گردشگری پایتخت ترکیه را انتخاب کرده ایم. به نظر ما، هر توریستی باید به گشت و گذارهای زیر در استانبول توجه کند :

۱٫ کلیسای جامع سوفیا

 ایاصوفیه در استانبول

در ابتدا در محل این بنای معماری دوران بیزانس، آکروپلیس باستانی وجود داشت. کار ساخت و ساز به دستور امپراتور ژوستینیان در سال ۵۳۲ آغاز شد. پس از سقوط قسطنطنیه، از کلیسای ارتدکس، کلیسای جامع تبدیل به مسجد شد و چندین مناره دیگر برای مدت طولانی به خود اضافه کرد. در طول قرن ها، این ساختمان با گنبدی ۵۵ متری بیش از یک بار مورد حمله و تخریب قرار گرفته است. با این حال، او توانست به زمان ما برسد و در داخل مقبره‌های سلاطین، عبارات خوشنویسی به زبان مسلمانان و نمادهای موزاییک بیزانسی را حفظ کرد.

وب سایت رسمی: معراج گشت آذربایجات جهت رزرو تور استانبول ۴ شب و ۵ روز با کمترین قیمت و بهترین کیفیت

۲٫ کاخ توپکاپی

 کاخ توپکاپی در استانبول

یکی از معروف ترین کاخ های استانبول که باید در لیست برترین جاذبه های ترکیه قرار گیرد. در نیمه اول قرن هجدهم، این قلعه زیبا خانه سلاطین امپراتوری عثمانی بود. قلمرو کاخ به مناطق جداگانه تقسیم می شود که هر یک دارای ورودی خاص خود است: اتاق های داخلی و حرمسرا، دفتر و خزانه، اتاق های خدمات و اداری وجود دارد. در حال حاضر این کاخ از نظر مساحت بزرگترین مجموعه موزه نور محسوب می شود: دیدن این گونه مناظر استانبول با اختصاص یک روز کامل ضروری است. به هر حال، در توپکاپی می توانید یک فنجان چای بنوشید و یک میان وعده بخورید – یک کافه دنج با منظره بسفر وجود دارد.

۳ . مسجد کبود

 مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد در استانبول

سفر شما به پایتخت مطمئناً باید شامل بازدید از این ساختمان اوایل قرن هفدهم باشد. لذت های معماری در سبک های مسجد عثمانی و بیزانس است. برای کارهای ساختمانی از انواع گرانبها و منحصر به فرد سنگ مرمر استفاده می شد. کاشی‌های سرامیکی ازنیک که نمای معبد با آن‌ها اندود شده است، رنگ آبی زیبایی دارد. به لطف آنها است که مسجد سلطان احمد نام دوم خود را دریافت کرد.

۴ بازار بزرگ

برای علاقه مندان به خرید در استانبول که میتوانند درتور استانبول ۷ شب در سایت معراج گشت تجربه نمایید شاید برایتان سوال باشد از چه چیزی بازدید کنیم؟ این یک بازار بزرگ سرپوشیده است که حدود ۳٫۷ هزار مربع وسعت دارد. این بازار با ۶۶ خیابان کار خود را در قرن پانزدهم آغاز کرد. در حال حاضر تقریباً ۴ هزار مغازه و مغازه وجود دارد. همچنین یک مدرسه و یک حمام، یک معبد و صرافی ها، انبارها و رستوران ها در قلمرو وجود دارد. چه چیزی را می توان خرید؟ کاملاً همه چیز: ادویه و سبزی، سوغاتی و پارچه، فرش ترکی و جواهرات گرانبها، لباس و کفش. سفر شما به اینجا فراموش نشدنی خواهد بود: بازار بزرگ فضای منحصر به فرد خود را دارد.

 ۵٫ آب انبار بازیلیکا

این شی یک مخزن متعلق به قرن چهارم است که بسیار پایین تر از سطح زمین قرار دارد. قبلاً این مخزن اصلی آب در قسطنطنیه بود – مایع از جنگل همسایه به اینجا سرازیر شد. سقف مخزن توسط بیش از ۳۳۰ ستون مرمری که از کلیساهای دوران بیزانس آورده شده است، پشتیبانی می شود. در پایان قرن بیستم، باسیلیکا به عنوان یک موزه شناخته شد – بازسازی و مجهز به سیستم روشنایی شد.

۶٫ برج گالاتا

نمونه اولیه این برج سنگی یک سازه چوبی بود که در زمان بیزانس ساخته شده بود. در طول تاریخ طولانی وجود خود، این جاذبه به عنوان یک زندانی، یک فانوس دریایی و یک برج خدمات آتش نشانی خدمت کرده است – راهنماهای استانبول افسانه های بسیاری را در ارتباط با آن به شما خواهند گفت. در سطح بالایی یک سکوی رصد وجود دارد که می توانید از آن عکس های عالی بگیرید یا فقط چشم اندازهای شهر و دریا را تحسین کنید. در پای این ساختمان چندین رستوران از جمله رستوران هایی که غذاهای ملی کشور سرو می کنند وجود دارد.

ما این محتوا را تکمیل تر خواهیم کرد و شما میتوانید با مراجعه به سایت معراج گشت آسمان محتوای کامل که به معرفی ۳۵ مکان در استانبول پرداختیم را مطالعه نمایید

نویسنده پست: vida