Site Loader
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نئوروساینس‌نیوز، مطالعه جدید دانشمندان نشان می‌دهد که افراد مبتلا به اختلال کم توجهی بیش فعالی (ADHD) در جمع‌آوری و استفاده از محرک‌های متنوع محیط خود برتری دارند و این محرک‌ها را به منابع ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری‌های کارآفرینی تبدیل می‌کنند. این تحقیق از به رسمیت شناختن بیش فعالی به عنوان یک مزیت شناختی در کارآفرینی حمایت می کند.

افراد بیش فعال از طریق مکاشفه، می توانند به طور کارآمد اطلاعات را پردازش و سازماندهی کنند و گزینه های حیاتی برای موفقیت در کارآفرینی مانند هوشیاری، سازگاری و تمرکز بر هدف را افزایش دهند. این یافته دیدگاه های سنتی بیش فعالی را به عنوان یک کمبود به چالش می کشد و مزایای آن را در حوزه کارآفرینی و فراتر از آن برجسته می کند.

کارآفرینان مبتلا به بیش فعالی سطوح بالایی از هوشیاری، سازگاری و قصد کارآفرینی را نشان دادند که عوامل کلیدی برای موفقیت کسب و کار هستند.

بر اساس تحقیقات کالج تجارت و اقتصاد دانشگاه ویرجینیای غربی، مغز افراد مبتلا به بیش فعالی به گونه‌ای عمل می‌کند که می‌تواند برای آنها به عنوان کارآفرین مفید باشد.

نانسی مک اینتایر محقق این یافته، گفت: «من و همکارانم در حال پیشبرد این ایده هستیم که بیش فعالی یک نقص یا ناتوانی شناختی هنگام بررسی کارآفرینی نیست.»

مک اینتایر مالک سابق یک آژانس تبلیغاتی و خود مبتلا به بیش فعالی است. او گفت که «در مکالمات انفرادی و جلسات بزرگ‌تر، بیش فعالی صدایی دائمی در مغز من ایجاد می‌کرد: پسر، اینجا سرد است. آیا آن عینک جدیدی است که او زده است؟ آیا مشتری ما رنگ قرمز آن بروشور را بیشتر از آبی دوست دارد؟ آیا بچه‌ها در مهدکودک سرگرم می‌شوند؟»

مانند مک اینتایر، بسیاری از افراد مبتلا به بیش فعالی به اطلاعات جدید توجه می کنند. آنها مستعد پردازش سریع شناختی و تصمیم گیری های سریع هستند، از محرکی به محرک دیگر می روند، به طور مداوم محیط خود را اسکن می کنند و به سرعت توجه خود را از داده های قدیمی به داده های جدید تغییر می دهند.

افراد مبتلا به بیش فعالی برای مقابله با هجوم مداوم اطلاعات، اغلب عادت‌ها، روال‌ها، فرآیندها یا میانبرهایی را ایجاد می‌کنند که به آنها کمک می‌کند تا همه آن داده‌ها را بدون خسته شدن جذب کنند. این روال‌ها نمونه‌هایی از چیزی هستند که مک اینتایر آن را «اکتشافات مقابله‌ای ناشی از منابع» می‌نامد.

کارآفرینان هوشیار در تشخیص فرصت‌های تجاری اطراف خود و تعامل با دیگران خوب عمل می کردند. این افراد می توانستند در صورت لزوم مسیر خود را تغییر دهند، مفروضات را به چالش بکشند و درک خود را در مورد یک مشکل یا کار دوباره بررسی کنند. کسانی که قصد کارآفرینی بالایی داشتند متعهد به ایجاد کسب و کار خود بودند و به طور فعال برای کشف فرصت های راه اندازی آن کسب و کار جستجو می کردند. مک اینتایر دریافت که بیش فعالی به هر یک از این نتایج مثبت کمک می کند.

او معتقد است که کارآفرینی می تواند به افراد مبتلا به بیش فعالی آزادی شکست و تلاش مجدد را ارائه دهد.

حتی در دنیای مشاغل، بسیاری از شرکت‌ها مثل، گلدمن ساکس، آی‌بی‌ام، جی‌پی مورگان و مایکروسافت شروع به جستجوی افراد با تفاوت‌های شناختی کرده‌اند، زیرا این تفاوت‌ها باعث می‌شود آنها در انجام برخی کارها بسیار ماهر باشند. افراد مبتلا به بیش فعالی کنجکاو، خلاق و نوآور هستند.

پایان پیام/

Post Author: محسن