لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

کانادا؛ یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی از نظر موقعیت‌های شغلی

براساس آمارها در‌حال‌حاضر حدود ۴۰۰ هزار مهاجر ایرانی در کانادا زندگی می‌کنند. به‌همین‌دلیل بسیاری کانادا را با عنوان خانه دوم ایرانی‌ها می‌شناسند. اخذ ویزای مولتی کانادا از ویژگی‌هایی که باعث شده است کانادا در لیست بهترین کشورهای دنیا برای زندگی قرار بگیرد به سیستم آموزش پیشرفته و استاندارد، خدمات پزشکی رایگان، بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری، حمایت از استارت آپ های نوپا می‌توان اشاره کرد. باتوجه‌به وجود فرصت‌های شغلی متنوع و درآمدهای بالا اگر شرایط ویزای کاری کانادا را دارید، این کشور گزینه‌ای مناسب برای علاقه‌مندان به مهاجرت محسوب می‌شود.

همچنین این کشور برنامه‌های مهاجرتی ویژه‌ای همچون ویزای سرمایه‌گذاری و ویزای کارآفرینی برای علاقه‌مندان به اقامت و سرمایه‌گذاری در کانادا در نظر گرفته است. اگر سابقه مدیریت و راه‌اندازی یک کسب‌وکار را دارید، بدون نیاز به مدرک زبان می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید.

چند مورد از بهترین کشور های جهان برای زندگی

استرالیا؛ بهترین کشور دنیا برای زندگی با اقتصاد پیشرفته و غنی

درحال‌حاضر حدود ۱۲۰ هزار ایرانی در استرالیا زندگی می‌کنند. استرالیا به‌عنوان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی، سالانه ویزاهای مختلفی برای علاقه‌مندان به مهاجرت صادر می‌کند. کاهش رشد جمعیت و به طبع آن کم شدن نیروی کار متخصص منجر به طراحی این برنامه‌ها شده است. ویزاهای مهارتی ۱۸۸، ۱۸۹ و ۴۹۱ استرالیا چند نمونه از برنامه‌های تخصصی برای جذب سرمایه‌گذاران و نیروی متخصص در مناطق کم‌جمعیت هستند. تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدرک آیلتس، مدرک تحصیلی و تجربه‌های جانبی برای نوآوری و کارآفرینی از مهم‌ترین شرایط ویزای ۱۸۸ استرالیا هستند که شانس شما برای اخذ اقامت استرالیا را افزایش می‌دهند.

یکی دیگر از مزایای زندگی در استرالیا امکان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی است. ۴۳ دانشگاه دولتی و خصوصی در استرالیا قرار دارند که از این لیست ۷ دانشگاه در رنگینگ‌های جهانی QS و ARWU در سال ۲۰۲۱ رتبه‌های زیر ۱۰۰ را به خود اختصاص داده‌اند؛ بنابراین اگر شرایط سنی، مالی و رزومه کاری مناسب برای سرمایه‌گذاری در استرالیا را ندارید، گزینه تحصیل برای شما مناسب خواهد بود. از مزایای تحصیل در استرالیا، می‌توان به برخورداری از سیستم آموزش تراز اول، اجازه کار هنگام تحصیل، برخورداری از وام دانشجویی و اخذ اقامت دائم بعد از فارغ‌التحصیلی اشاره کرد.
انگلیس؛ زندگی در کشوری با امکانات رفاهی و آموزشی پیشرفته

بالا بودن امید به زندگی یکی از مهم‌ترین دلایل برای انتخاب انگلیس به‌عنوان مقصدی برای مهاجرت محسوب می‌شود. میزان امید به زندگی در مردان از سال ۱۹۶۰ تا ابتدای قرن بیستم، از ۶۸ سال به ۷۵ سال و برای زنان نیز از ۷۴ سال به ۸۰ سال افزایش یافته‌ است. در نظر گرفتن امکانات رفاهی و بهداشتی درجه یک و ارائه خدمات به افراد بیکار، سالمند و ناتوان، در افزایش امید به زندگی نقش موثری ایفا می‌کند.

همچنین انگلیس یکی از بهترین کشورها برای زندگی دانشجویان محسوب می‌شود. دانشگاه‌های این کشور سالانه پذیرای دانشجویان بین‌المللی ممتاز از سراسر جهان هستند. دانشگاه‌های قدیمی و معتبر آکسفورد و کمبریج نقش بسزایی در ارتقای جایگاه علمی این کشور در سطح جهانی دارند. به‌طورکلی مدارک لازم برای اپلای دانشگاه کانادا و انگلستان باتوجه‌به انگلیسی زبان بودن این دو کشور تقریبا یکسان است.
دانمارک؛ زندگی در کشوری با کمترین نرخ بیکاری

کشور دانمارک، برای افرادی که تمایل به بازدید از این کشور دارند یک ویزای کوتاه مدت با نام Short-stay Visa در نظر گرفته است؛ بنابراین اگر قصد زندگی در این کشور را دارید باید برای ویزای طولانی‌مدت همچون ویزای تحصیلی و کاری اقدام کنید. یکی از گروه‌های شغلی که تمایل بالایی به اخذ اقامت دانمارک دارند، پزشکان و پرستاران هستند. دولت دانمارک با اعطای ویزای کاری به این گروه شرایط اقامت در دانمارک را برای پزشکان و پرستاران فراهم کرده است.

همچنین دولت دانمارک شرایط بسیار خوبی برای افرادی که موفق به اخذ پذیرش تحصیلی در این کشور شده‌اند در نظر گرفته است. برای مثال، دانشجویان بین‌المللی همزمان با تحصیل، اجازه دارند ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. حتی می‌توانند در بعضی ماه‌ها بر‌اساس شرایط تحصیلی خود به‌صورت تمام وقت کار کنند. علاوه‌بر این، بعد از پایان تحصیل تا ۶ ماه اجازه اقامت در این کشور به‌منظور پیدا کردن شغل و تغییر اقامت خود به اقامت کاری را خواهید داشت.
فرانسه؛ کشوری با طبیعت بکر و جاذبه تاریخی دیدنی

زندگی در فرانسه برای مهاجران مزایای بسیاری دارد. بیمه‌های دولتی در این کشور، هزینه‌های درمان را به میزان ۷۵ تا ۱۰۰ درصد پوشش می‌دهند؛ اما برای بهره‌مندی از این مزیت باید حداقل به‌مدت سه ماه در این کشور زندگی کرده باشید.

یکی از مهم‌ترین دلایل مهاجرت به فرانسه، که آن را به یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی تبدیل کرده، طبیعت بکر و جاذبه‌های تاریخی کم‌نظیر آن است. از طرفی با برخورداری از اقامت فرانسه این امکان برای شما فراهم می‌شود که آزادانه به ۲۶ کشور جهان از جمله، آلمان، اسپانیا، پرتغال، ایتالیا و سوئیس سفر کنید.

منبع:شما نیوز

نویسنده پست: behzad