لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

معرفی انواع فیلترهای تصفیه آب پالایه سازان

همان طور که می‌دانید آب مایه حیات بشری است و آشامیدن آب سالم در حفظ سلامتی انسان‌ها نقش موثری دارد. یکی از شرکت‌های داخلی موفق در عرصه تولید انواع فیلترهای تصفیه آب، شرکت پالایه سازان است که بهترین کیفیت را در زمینه تولید انواع دستگاه و فیلتر تصفیه آب دارد. با توجه به اینکه نوع آلاینده‌های موجود در هر کشور به نوعی خاص و مختص همان کشور است، استفاده از فیلترهای تصفیه آب خارجی، چندان نمی‌توانند سلامت کامل آب آشامیدنی شما را تضمین نمایند. ناگفته نماند که به دلیل کیفیت بسیار پایین آب‌های تصفیه شده شهری، استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب برای هر خانواده‌ای امری ضروری و اجتناب ناپذیر تلقی می‌شود. در نتیجه با توجه به اهمیت موضوع ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با انواع فیلترهای تصفیه آب پالایه سازان بیشتر آشنا کنیم.

فیلتر تصفیه آب الیافی

فیلتر تصفیه آب الیافی یا پلی پروپلین پالایه سازان

یکی از فیلترهای تولیدی شرکت پالایه سازان ، فیلتر الیافی پالایه سازان است که تحت عنوان پلی پروپلین یا pp نیز شناخته می‌شوند. این فیلتر عمدتا در لایه‌های اولیه دستگاه تصفیه آب مورد استفاده قرار می‌گیرد و وظیفه حذف مواد فیزیکی نسبتا درشتی چون سنگ ریزه، اکسید آهن لوله، شن، جلبک، گل و غیره را برعهده دارد. ناگفته نماند که این نوع فیلتر تصفیه آب دارای الیافی از جنس پروپلین است که ذرات موجود در آب را به سمت خویش جذب می‌کند و به احتمال زیاد به همین علت به فیلترهای الیافی شهرت دارد. این فیلتر، کاربرد وسیعی در صنایع مختلفی همچون صنایع بهداشتی، مواد غذایی، دارویی و غیره دارد و از آن به عنوان مرحله پیش تصفیه استفاده می‌کنند؛ چراکه کارایی این فیلتر به حذف مواد فیزیکی منحصر می‌شود و هیچ تاثیری در مواد شیمیایی یا باکتریایی موجود در آب ندارد. با توجه به اینکه این فیلترها همواره با مواد درشت فیزیکی سروکار دارند، دارای عمر مفید کوتاهی هستند و بهتر است در بازه زمانی سه الی شش ماهه تعویض شوند.

فیلترهای کربنی تصفیه آب

فیلترهای کربنی تصفیه آب پالایه سازان

یکی از بخش‌های مهم در دستگاه تصفیه آب ، بخش مربوط به فیلترهای کربنی است. با توجه به اهمیت این فیلترها در حذف مواد شیمیایی و باکتری‌های موجود در آب، شرکت پالایه سازان فرایند توس توجه ویژه‌ای به تولید چنین فیلترهایی دارد. یکی از فیلترهای کربنی، فیلترهای کربن پودری یا udf است که از مواد موجود در پوسته نارگیل ساخته می‌شود و وظیفه حذف حشرات و باکتری‌هایی که مزه، رنگ و بو آب را تغییر می‌دهند را برعهده دارد. ناگفته نماند که فیلترهای کربن پودری عملکرد بسیار خوبی در زمینه حذف مواد شیمیایی زائد موجود در آب دارند. تصفیه‌خانه‌های شهری برای تصفیه حجم عظیم آب از کلر استفاده می‌کنند و با توجه به اینکه کلر نیز ماده‌ای سمی محسوب می‌شود، ممکن است در طولانی مدت بر اثر استفاده از آب تصفیه شهری، کلر در بافت‌های گوشتی جسم شما نفوذ و رسوب نماید و سلامت جسم شما به خطر افتد.

فیلتر پست کربن

یکی از فیلترهای کربنی پالایه سازان که توان از بین بردن کلر آب را دارد، فیلتر کربن بلاک یا cto است که از مواد گیاهی همچون پوست گردو و نارگیل ساخته می‌شود و دارای میلیون‌ها منفذ ریز است که آب با عبور از این منافذ بر اثر برخورد با این فیلتر، کلر و رنگ و بوی نامطبوع خود را از دست می‌دهد.

فیلتر پست کربن تصفیه آب پالایه سازان

یکی دیگر از فیلترهای تصفیه آب پالایه سازان، فیلترهای پست کربن یا کربن نهایی و خطی است. علت نامگذاری این فیلتر به کربن نهایی به این علت است که در دستگاه تصفیه آب پنج مرحله‌ای از این فیلتر به عنوان فیلتر مرحله پنجم استفاده می‌کنند و عمده وظیفه این فیلتر از بین بردن مزه نامطلوب آبی است که به دلیل باقی ماندن در منابع آب در آن ایجاد می‌شود. آبی که از چهار فیلتر عبور کرده، عمدتا آبی سالم است و دقیقا به همین علت است که عمر مفید این فیلتر در مقایسه با بقیه بیشتر است و سالانه یک بار تعویض می‌شود.

فیلتر ممبران تصفیه آب پالایه سازان

یکی از مهم‌ترین فیلترهای تصفیه آب شرکت پالایه سازان،  فیلتر ممبران پالایه سازان است که وظیفه خطیر از بین بردن آلودگی‌های محلول در آب همانند انگل‌ها، میکروب‌ها، نیتریت‌ها، قارچ‌ها و غیره را برعهده دارد و طبیعتا تمامی این مواد مضر موجود در آب سلامتی ما را تهدید می‌کنند و چنانچه به بدن ما نفوذ کنند، عامل بسیاری از بیماری‌های سخت خواهند شد. فیلتر ممبران پالایه سازان توان تصفیه %۹۸ آلاینده‌های موجود در آب را داراست. به لحاظ ظاهری این فیلتر که از چندین لایه به هم فشرده ساخته شده، به صورت مارپیچ و حلقوی به دور لوله پیچانده شده و دارای ضخامت کمی است.

فیلتر مینرال تصفیه آب پالایه سازان

یکی دیگر از فیلترهای حیاتی در دستگاه تصفیه آب، فیلتر مینرال پالایه سازان است و وظیفه مهم حفظ مواد معدنی آب را بر عهده دارد. این فیلتر در دستگاه‌های تصفیه آب شش فیلتره به عنوان فیلتر ششم مورد استفاده قرار می‌گیرد. فیلترهای قبلی املاح وجود در آب را به سمت خود جذب می‌کنند که این امر موجب از بین رفتن میزان قابل توجهی از املاح موجود در آب می‌شود. فیلترهای مینرال پالایه سازان این قابلیت را دارند که این املاح را به آب بازگردانند. از مواد معدنی موجود در این فیلتر می‌توان به کلسیم، پتاسیم، آهن و غیره اشاره کرد.

اهمیت استفاده از فیلترهای تصفیه آب پالایه سازان

با توجه به کارایی هریک از انواع فیلترهای تصفیه آب در حفظ سلامتی ما، استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب در زندگی روزمره انسان‌ها امری اجتناب ناپذیر است. هرکدام از فیلترهای پالایه سازان نقش خاصی را در تصفیه آب برعهده دارند. فیلترهای الیافی وظیفه حذف مواد فیزیکی درشت موجود در آب، فیلترهای کربنی وظیفه حذف مواد شیمیایی و سمی، فیلترهای ممبران وظیفه حذف میکروب‌ها و فیلترهای مینرال وظیفه حفظ املاح معدنی موجود در آب را برعهده دارد. اگر چنانچه به دنبال خرید فیلترهای استاندارد تصفیه آب هستید،ی حتما به سایت شرکت پالایه سازان سر بزنید و از خدمات بی‌نظیر آن‌ها بهره‌مند شوید.

برگرفته از وبلاگ پالایه سازان| https://www.palayesazan.com

نویسنده پست: jafari