لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

گرجستان یکی از محبوب‌ترین کشورهای توریستی دنیا محسوب می‌شود که به دلیل قرارگیری در منطقه قفقاز امتیازات ویژه‌ای را کسب کرده است. گرجستان یک کشور اوراسیایی می‌باشد به این معنی که بخشی از آن در قاره آسیا و بخشی دیگر در قاره اروپا قرار دارد؛ این مورد موجب شده است که این کشور از لحاظ جاذبه‌های طبیعی بسیار پربار و بکر باشد. علاوه بر این، فرهنگ و تاریخ این کشور بسیار غنی و تمدنی می‌باشد. تمامی این موارد دست به دست هم می‌دهند که ارمنستان را تبدیل به مقصدی جذاب برای زندگی کنند و در مرحله دوم کشوری مناسب برای تحصیل باشد.

از جمله مواردی که تحصیل در کشور گرجستان را مهم می‌کند، تلاش‌های بسیار زیاد دولت این کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا می‌باشد. این کشور سالهاست که در صف پیوستن به اتحادیه اروپا است و بزودی عضو این اتحادیه خواهد شد؛ همین مورد موجب می‌شود که آینده این کشور را روشن ببینیم.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از مهاجرت تحصیلی به این کشور، سفری موقتی به آن داشته باشید تا به خوبی با طندگی و فرهنگ مردم گرجی آشنا شوید. بسیاری از دانشجویان قبل از اقدام به پر کردن فرم درخواست پذیرش آنلاین، اقدام به خرید تور گرجستان نوروز ۱۴۰۲ می‌کنند تا کمی با آداب و رسوم این کشور آشنا شوند.

تحصیل تا مقطع دیپلم در مدارس گرجستان

کشور گرجستان همانند دیگر کشورهای اروپایی اهمیت بسیار زیادی را در حوزه آموزش و پرورش نشان می‌دهد. تحصیل در این کشور و استفاده از خدمات آموزش و پرورش تا سن ۹ سالگی برای تمامی دانش آموزان رایگان است و این مورد موجب می‌شود که همه خردسالان شرایط یکسانی برای تحصیل داشته باشند.

برخلاف کشور ایران، تحصیل در این کشور از ۶ سالگی آغاز می‌شود و یک دوره ۶ ساله تا ۱۲ سالگی طی می‌شود. سپس یک دوره ۳ ساله تا ۱۵ سالگی باید طی شود. این دوره تحصیلی ۹ ساله برای تمامی مردم گرجستان الزامی است و هیچ کس حق ترک تحصیل را در این ۹ سال ندارد. این مورد نشان دهنده اهمیت آموزش و پرورش در این کشور می‌باشد و دولت گرجستان می‌خواهد که هیچ فردی بدون سواد در این کشور رشد نکند. سپس اگر فرد موردنظر قصد دریافت مدرک دیپلم را داشته باشد، باید سه سال مقطع دبیرستان را در یکی از مدارس و یا مراکز فنی گرجستان بگذراند و سپس دیپلم خود را دریافت کرده و آماده ورود به دانشگاه شود. ماه‌های تحصیلی در این کشور از سپتامبر تا جون می‌باشد.

شرایط شروع تحصیل در گرجستان

یکی از موارد جالبی که درباره شرایط تحصیل در کشور گرجستان وجود دارد، نبود الزام برای داشتن مدرک زبان می‌باشد! یعنی اینکه حتی اگر به زبان گرجی مسلط نباشید نیز می‌توانید تحصیل را در این کشور آغاز کنید؛ اما در عوض باید در کنار تحصیل و یا پیش از شروع سال تحصیلی در کلاس‌های زبان شرکت کرده و زبان خود را به حد تسلط برسانید. البته توجه داشته باشید که این مورد باعث کند شدن روند پیشرفت تحصیلی شما می‌شود و اگر بخواهد این زبان را در کنار تحصیل خود فرا بگیرید، برنامه زمانی شما را بسیار فشرده می‌کند. از آنجا که زبان گرجی هیچونه ریشه مشترک و شباهتی با زبان‌های آشنای ما ندارد، یادگیری آن می‌تواند مدت زمان بیشتری را نسبت به سایر زبان‌های معروف از شما بگیرد. به همین دلیل معمولا پیشنهاد می‌شود قبل از مهاجرت به گرجستان اقدام به دریافت مدرک زبان خود نمائید.

برای ثبت نام باید فرم درخواست پذیرش آنلاین را پر کنید و منتظر تائید بمانید. همچنین توجه داشته باشید که پذیرش تحصیلی در این کشور در دو نوبت در ماه‌های مارچ و سپتامبر انجام می‌شود و شما باید شرایط و مدارک لازم را تا قبل از این تاریخ آماده نمائید.

زبان مورد نیاز برای تحصیل در کشور گرجستان

زبان رسمی که همه دانشجویان باید حتما آن را بلد باشند، زبان گرجی زبان رسمی کشور ارمنستان می‌باشد، اما در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در برخی مواقع از زبان روسی استفاده می‌شود. تحصیل در این کشور به ندرج نیاز به زبان‌هایی مانند زبان انگلیسی دارد. اکثر رشته‌ها و دروسی که نیازمند داشتن توانایی زبان خارجه دیگر می‌باشد، دروسی می‌باشند که مربوط به فرهنگ، تاریخ و ادبیات یک کشور دیگر می‌باشند و دانشجو ملزم است که قبل از ورود به اثبات توانایی خود درباره این زبان مخصوص بپردازد.

نویسنده پست: vida