لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

 وضعیت آب و هوای کشور تایلند در نوروز

تایلند همواره به عنوان یکی از محبوب‌ترین کشورها در بین ایرانیان به ویژه برای سفرهای نوروزی شناخته شده است. اما آب و هوای تایلند در نوروز ۱۴۰۲چگونه خواهد بود؟

این که کدام مکان را برای مسافرت نوروزی انتخاب کنید، اهمیت بسیار بالایی دارد. اما این که چه آب و هوای در مقصد مورد نظر در انتظار شماست هم بسیار مهم است. تایلند همواره به عنوان یکی از محبوب‌ترین کشورها در بین ایرانیان به ویژه برای سفرهای نوروزی شناخته شده است. اما آب و هوای تایلند در نوروز ۱۴۰۲چگونه خواهد بود؟ اگر به فکر رزرو تور تایلند نوروز ۱۴۰۲هستید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید. زیرا اطلاعاتی که در ادامه می‌آوریم کمک می‌کند تا لحظات خوبی را در مسافرت نوروزی خود به تور تایلند نوروز ۱۴۰۲ تجربه کنید. در ادامه به شکلی جامع راجع به آب و هوای تایلند و اکثر شهرهای معروف آن صحبت خواهیم کرد.

آب و هوای بهاری تایلند

از ماه مارچ در تایلند فصل بهار آغاز می‌گردد. در روزهای ابتدایی آوریل، آب و هوای تایلند بسیار گرم شده و می‌توان گفت از ابتدای آوریل تا اوایل می‌شاهد گرم‌ترین روزهای سال در این کشور خواهیم بود. حداقل دمایی که در فصل بهار در تایلند تجربه می‌کنید، بیست درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

اما اگر در ماه مارچ که دقیقا مصادف با تعطیلات نوروز ۱۴۰۲است به این کشور سفر کنید، آب و هوای بهتری در انتظار شما خواهد بود. زیرا هوا خیلی گرم نبوده و رطوبت بالایی نیز ندارد. پیشنهاد می‌کنیم در فصل بهار به بخش‌های جنوبی کشور سفر نکنید و بیشتر به مناطق شرقی و شمال شرقی بروید. این مناطق در فصل بهار دما و رطوبت مساعد‌تری دارند. بنابراین به طور کلی می‌توان گفت با انتخاب تور تایلند نوروز ۱۴۰۲۱۴۰۲، آب و هوای بهتری را تجربه خواهید کرد.

تابستان تایلند چگونه است؟

در فصل تابستان اوج بارش‌ها در این کشور اتفاق می‌افتد. در میان مناطق مختلف تایلند، بیشترین بارش متعلق به بخش‌های جنوبی خواهد بود و سیل عظیمی از بارندگی این منطقه را فراخواهد گرفت. در ماه ژوئن، تایلند گرم‌ترین روزهای سال را تجربه خواهد کرد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اگر تحمل گرما و بارش و رطوبت بالا را ندارید، تور تایلند را در فصل تابستان رزرو نکنید. البته فراموش نکنید که در این بازه زمانی قیمت تور تایلند به دلیل آب و هوا کاهش قیمت دارد. بنابراین اگر قیمت ارزان تور برای شما اولویت دارد، می‌توانید تابستان را برای سفر به تایلند انتخاب کنید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که آب و هوای مکانی که سفر می‌کنید خیلی برایتان اهمیت ندارد و با آب و هوای شرجی و گرم کنار می‌آیید، می‌توانید در تابستان به تایلند بروید. اما اگر از گرما و رطوبت فراری هستید و به دنبال بهترین آب و هوا برای رزرو تور تایلند می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم، در بهار به تایلند بروید. با رزرو تور تایلند نوروز ۱۴۰۲شما می‌توانید آب و هوایی دلپذیر را تجربه کرده و بدون چتر به بیرون بروید. هزینه‌های تور در بهار هم مقرون به صرفه بوده و از این نظر به نفع شما خواهد بود.

بانکوک

این شهر در واقع پایتخت تایلند محسوب می‌شود و در قسمت جنوبی آن قرار دارد. از آبان تا دی ماه و در آغاز فروردین ماه بهترین زمان سفر به بانکوک است. زیرا آب و هوای بانکوک در این بازه زمانی نه خیلی گرم بوده و نه باران‌های موسمی می‌بارد. بنابراین اگر قصد دارید رزرو تور تایلند نوروز ۱۴۰۲را انجام دهید، سفر به بانکوک را فراموش نکنید.

اما فراموش نکنید که ماه‌های اردیبهشت، خرداد و تیر، روزهای بسیار گرمی در بانکوک هستند. از طرفی دیگر از اواسط خرداد بارش باران هم آغاز شده و بر گرمی هوا افزوده می‌شود.

پوکت

جزیره پوکت بزرگترین جزیره این کشور محسوب می‌شود و در بخش جنوبی آن قرار دارد. به طور کلی در تمامی طول سال دمای هوا حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. بهترین زمان برای سفر به پوکت از ماه آبان تا فروردین است. بنابراین می‌توان گفتن با رزرو تور تایلند نوروز ۱۴۰۲می‌توانید به پوکت هم سفر کنید. زیرا آب و هوای خوبی در انتظار شما خواهد بود.

پاتایا

در خلیج پاتایا شما شاهد سه فصل مختلف خواهید بود. فصل گرم، فصل پر بارش و فصل خنک. در ماه اسفند به مرور دمای هوا بیشتر شده و تا ۳۳ درجه می‌رسد. با نزدیک شدن به اردیبهشت، میزان بارش‌ها بیشتر شده و گرمای هوا کمتر به چشم می‌آید. بنابراین می‌توان گفت برای سفر به پاتایا هم نوروز ۱۴۰۲انتخاب بهتری است.

منبع شرق نیوز دیلی

نویسنده پست: behzad