لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

در دهه‌های آینده، جمعیت کانادا در میانتقاضای شدید مهاجرت به کانادا، باروری پایین رشد، پیر خواهد شد. کارشناسان می گویند این روندها پیامدهای زیادی بر مسکن و نیازهای مراقبت های بهداشتی دارد.

یک گزارش توسط Statistics Canada (StatCan) پیش بینی می کند که جمعیت کانادا در سال ۲۰۴۳ به ۴۷٫۸ میلیون نفر و در سناریوی رشد متوسط ​​به ۵۶٫۵ میلیون نفر در سال ۲۰۶۸ برسد . سناریوهای دیگر پیش بینی جمعیت نشان می دهد که جمعیت کانادا می تواند در سال ۲۰۶۸ به ۴۴٫۹ میلیون تا ۷۴٫۰ میلیون افزایش یابد.

اما گزارش StatCan اشاره می کند که این می تواند در دسترس بودن مسکن تاثیر بگذارد. ژوئن گذشته، گزارشی از سوی شرکت وام مسکن و مسکن کانادا پیش‌بینی کرد که موجودی مسکن این کشور در دهه آینده ۲٫۳ میلیون واحد افزایش خواهد یافت ، اما اظهار داشت که کانادا تا سال ۲۰۳۰ به ۳٫۵ میلیون خانه ارزان‌تر نیاز دارد.

مایک موفات، استاد دانشکده بازرگانی آیوی دانشگاه وسترن و مدیر مؤسسه Smart Prosperity ، می‌گوید که این گزارش نشان می‌دهد که عرضه مسکن در کانادا “برای همگام شدن با جمعیت رو به رشد کافی نیست.”

“من فکر می کنم ما باید بتوانیم برای این سطح از رشد که می دانیم در راه است برنامه ریزی کنیم. میزبانی تعداد زیادی از مهاجران قطعاً یک چالش خواهد بود. او به کارشناسان گفت: ما باید مطمئن شویم که مسکن را در تمام سطوح قیمتی می سازیم تا جمعیت رو به رشدی را در خود جای دهد.

روندها بر اساس استان

پیش‌بینی‌های StatCan انتظار دارند که رشد به طور نابرابر در سراسر کشور توزیع شود. پیش‌بینی می‌شود که آلبرتا بالاترین رشد را در کشور داشته باشد و جمعیت این استان در سال ۲۰۴۳ بین ۳۱ تا ۶۱ درصد بیشتر از امروز باشد. در برخی سناریوها، پیش بینی می شود که استان Wildrose بیش از قبل از میلاد جمعیت داشته باشد

آلبرتا در ساخت مسکن کافی برای جمعیت رو به رشد، کار نسبتا خوبی انجام داده است. آلبرتا در دهه های اخیر بسیار سریع رشد کرده است و توانسته است با عرضه مسکن همراه باشد. موفات گفت: مسائلی در مورد کاربری زمین و محیط زیست وجود داشته است، اما از نظر اعداد، آنها توانسته اند این کار را انجام دهند .

بر اساس این تحلیل، رشد جمعیت در بریتیش کلمبیا، انتاریو و ساسکاچوان بین ۱۴ تا XMR زده می شود که جمعیت کبک بین ۱۲ تا ۱۹ درصد رشد کند . اگر شما قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا دارید با کارشنان پن استیودنت در تماس باشید

موفات معتقد است که انتاریو و بریتیش کلمبیا کمترین آمادگی را برای مقابله با رشد قریب الوقوع دارند، با توجه به اینکه کمبود مسکن در این دو استان شدیدترین است.

“من فکر می کنم که اکثر استان ها نباید برای سازگاری با این (رشد جمعیت) مشکل زیادی داشته باشند. من فقط نگران انتاریو و بریتیش کلمبیا  هستم.

در همین حال، بر اساس این گزارش، جمعیت آتلانتیک کانادا از هم اکنون تا سال ۲۰۴۳ ممکن است ۱٫۵ درصد کاهش یابد یا تا ۱۶ درصد افزایش یابد. نیوفاندلند و لابرادور تنها استانی است که در آن رشد منفی جمعیت در تمام پیش بینی شده ها پیش بینی شده است. انتظار می رود رشد جمعیت در مناطق بین ۸ تا ۲۸ درصد باشد.

یک چهارم کانادایی ها تا سال ۲۰۶۸ ۶۵ سال یا بیشتر خواهند داشت

در حال حاضر، ۱۸٫۵ درصد از کانادایی ها ۶۵ سال یا بیشتر سن دارند. اما در یک پیش بینی رشد متوسط، StatCan انتظار دارد نسبت افراد مسن به ۲۳٫۱ درصد در سال ۲۰۴۳ و ۲۵٫۹ درصد در سال ۲۰۶۸ افزایش یابد .

میانگین سنی در کانادا در سال ۲۰۲۱ ۴۱٫۷ سال بود، اما پیش بینی می شود تا سال ۲۰۶۸ به ۴۵٫۱ سال برسد.

اگرچه جمعیت کانادا در حال افزایش است، اما StatCan می گوید که نرخ باروری ملی در سال ۲۰۲۰ به پایین ترین سطح یعنی ۱٫۴ رسید و انتظار می رود در سال های آینده کاهش یابد. در عوض، مهاجرت محرک اصلی رشد جمعیت بوده است ، اما StatCan خاطرنشان می کند که مهاجرت “نمی تواند به طور قابل توجهی نسبت جوانان را در جمعیت افزایش دهد.”

کارشناسان می گویند این اعداد بر لزوم اطمینان از اینکه دولت های فدرال و استانی برنامه ای برای رفع نیازهای مراقبت های بهداشتی جمعیت سالخورده دارند، تاکید می کند.

هیچ چیز ناگهانی در این مورد وجود ندارد. سوزان مک دانیل، استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه ویکتوریا ، می‌گوید: بنابراین تصور برنامه‌ریزی برای جمعیت سالخورده به وضوح امکان‌پذیر است، زیرا این یک پیشرفت یخبندان است .

وی افزود: « آنچه ما به آن نیاز داریم سیستم‌های بهتری برای مدیریت بیماری‌های مزمن است، مواردی مانند آرتریت که نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارند، اما می‌توانند منجر به چالش‌های حرکتی شوند، گاهی اوقات جزئی، گاهی اوقات بزرگ ».

ما به شما توصیه می کنیم: قابل زندگی ترین شهرهای جهان برای سال ۲۰۲۲ .

گزارش سال ۲۰۱۸ توسط هیئت کنفرانس کانادا بیان کرد که جمعیت سالخورده کانادا ۹۳ میلیارد دلار به هزینه های مراقبت های بهداشتی استان اضافه خواهد کرد. در این گزارش همچنین آمده است که برای سیستم بهداشت عمومی سالانه ۱۲۰۰۰ دلار برای رفع نیازهای بهداشتی برای افراد مسن به طور متوسط ​​هزینه دارد، در حالی که این هزینه برای بقیه جمعیت ۲۷۰۰ دلار است اگز شما هم قصد مهارجت به کانادا را دارید همین الان به وب سایت پن استیودنت مراجعه نمایید تا کارشناسان ما شما را به بهترین نحو ممکن راهنمایی نمایند

دکتر سمیر سینها، مدیر طب سالمندان در بیمارستان Mount Sinai تورنتو ، خاطرنشان می کند که زمانی که سیستم مراقبت های بهداشتی همگانی کانادا در سال ۱۹۶۶ متولد شد، میانگین سن و امید به زندگی بسیار کمتر بود.

در سال ۱۹۶۶، متوسط ​​​​کانادایی ها حدود ۲۷ سال سن داشتند و بیشتر کانادایی ها بیش از ۶۰ سال زندگی نمی کردند. ما سیستم مراقبت‌های بهداشتی کنونی خود را بر اساس نیازهای جمعیت بسیار جوان‌تر طراحی کردیم. »

سایر اشکال مراقبت مانند دارو یا PharmaCare، مراقبت از دندان، مراقبت در منزل و… مراقبت طولانی مدت… همه این موارد در سیستم کلی مراقبت بهداشتی ما گنجانده نشده است. و همانطور که مشخص است، اگر این خدمات به اندازه کافی تحت پوشش و در دسترس نباشد، مردم واقعاً به پزشکان خود یا مراقبت در بیمارستان‌ها وابسته هستند .»

وب سایت رسمی پن استیودنت آماده پاسخگویی به امورات مهاجرتی شما به کانادا می باشد و شما میتوانید با کارشناسان این مجموعه به تمامی سوالات قبلا از مهاجرت به کانادا برسید

نویسنده پست: vida