لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

یک پرستار به منظور نگهداری از سالمند وظایف زیادی دارد از جمله مهم ترین آنها ارائه خدمات در زمینه مراقبت های بهداشتی به فرد سالمند میباشد .

علاوه بر آن پرستار سالمند در تجویز به موقع داروها،آموزش به شخص سالمند در زمینه های مختلف و همچنین هدایت وی به انجام فعالیت های روزانه نقش بسزایی را ایفا میکند .

شخص سالمندی که پرستار از او نگهداری میکند ممکن است علاوه بر کهولت سن دارای بیماری هایی از جمله آلزایمر ،سرطان ، نارسایی قلبی و…. نیز باشد که در چنین شرایطی نگهداری از او دشوارتر بوده و پرستار موردنظر نیازمند تخصص و دانش بیشتری در زمینه نگهداری از سالمند میباشد.

 

شرح وظایف پرستار سالمند

همانطور که میدانید وظیفه اصلی پرستار سالمند مراقبت و نگهداری از افراد مسن و سالخورده و رسیدگی به آنها میباشد در ادامه هرآنچه که یک شخص به عنوان پرستار سالمند باید انجام دهد را شرح خواهیم داد در واقع شرح وظایف پرستار سالمند به این صورت می باشد:

 

  • تهیه و دادن داروها (قرص،کپسول خوراکی ، آمپول)از طریق تزریق یا روش های دیگر۰
  • شناسایی و اقدام بر روی عوارض جانبی احتمالی دارویی،ازجمله آلرژی و سایر پاسخ های مضر به داروها و درمانها .
  • نظارت بر وضعیت شخص سالخورده به خصوص اگر بیماری خاصی هم داشته باشد و گزارش هرگونه تغییر در وضعیت سالمند به اطرافیان او.
  • ارائه درمان حمایتی برای سالمندان بیمار به منظور به حداقل رساندن استرس و یا درد آنها.
  • کمک به کارهای بهداشت شخصی ،مانند حمام کردن ،لباس پوشیدن،نظافت و مراقبت از پوست شخص سالخورده.
  • انجام درمانها مطابق با دستور پزشکان سالمندان بیمار.
  • ارزیابی شرایط اضطراری که نیاز به واکنش فوری دارند .
  • آموزش به افراد مسن در مورد برنامه های درمانی و رژیم های دارویی که باید دنبال کنند .

 

 

نگهداری از سالمندان در منزل

همانطور که میدانید برخی از خانواده ها به دلایل مختلف توانایی نگهداری از سالمندان را ندارند بنابراین برای نگهداری از آنها دو راه وجود خواهد داشت راه اول استخدام پرستار برای مراقبت از سالمند در منزل خود شخص سالمند میباشد راه دوم مراجعه به خانه سالمندان برای نگهداری و مراقبت  از آنها میباشد .

معمولا راه اول بهتر است زیرا  بردن سالمند به خانه سالمندان هم برای خود او و هم برای خانواده او سخت میباشد و آنهارا از لحاظ روحی تحت تاثیر قرار خواهد داد و اکثرا افراد مسن محیط آنجارا دوست نداشته و احساس رضایت نخواهند داشت و دوست دارن در محیط خانه خودشان باشند بنابراین در اینجا استخدام پرستار در منزل مزیت محسوب میگردد.

مهارت های لازم برای پرستار سالمند

برای اینکه پرستار سالمند بتواند در فیلد کاری خود موفق باشد دارا بودن ۶ مهارت برای او الزامی میباشد که این مهارت ها عبارتند از :

 

  • داشتن روابط اجتماعی بالا.
  • برخورداری از صبر و شکیبایی زیاد.
  • توجه به نگرانی های شخص سالخورده و اطرافیان او در مورد فرایند مراقبت.
  • دارا بودن دانش گسترده در مورد مسائل بهداشتی سالمندان‌
  • حداکثر میزان راحت بودن در طول دوران مراقبت از بیمار و یا شخص سالخورده.
  • توانایی لازم برای ایجاد حس امنیت در سالمند موردنظر.

چرا برای نگهداری از سالمند پرستار استخدام کنیم؟

امروزه  مشغله کاری زیاد افراد جامعه باعث شده است که نتوانند آن طور که باید به اشخاص مسن و میان سال خانواده رسیدگی کنند و همین مسئله باعث نگرانی و دل مشغولی آنها میگردد .

از طرفی برخی از افراد سالمند ممکن است شرایط فیزیکی خاصی داشته باشند و نتوانند حرکت کنند و یا حتی ممکن است بیماری زمینه ای خاصی داشته باشند در این صورت حضور دائم فردی به عنوان پرستار در کنار آنها الزامی میباشد تا خانواده های سالمندان از بابت نگهداری و مراقبت از سالمندشان آسوده خاطر باشند .

برخی از سالمندان ممکن است از لحاظ روحی در طول روز احتیاج به هم صحبت داشته باشند و فرزندان آنها نتوانند این وقت را برایشان بگذارند در چنین حالتی هم انتخاب پرستاری جهت نگهداری از سالمند شما در منزل به شدت پیشنهاد میشود که پرستاران علاوه بر مراقبت از سالمندان  هم صحبت خوبی هم میتوانند برای آنها باشند .

 

نقش پرستار سالمند در حفظ سلامت فیزیکی افراد مسن

پرستاران میتوانند به سالمند شما کمک کنند تا در طول روز فعالیت بدنی و ورزشی متناسب با شرایط و سنشان را داشته باشند بدون آنکه به آنها آسیبی وارد شود در چنین شرایطی پرستاران طبق دستور پزشک و با در نظر گرفتن شرایط سالمند آن ها را در نرمش ها و ورزش های روزانه همراهی میکنند و این فعالیت علاوه بر اینکه برای سلامت فیزیکی آنها مفید است باعث شادابی آنها نیز میگردد.

 

حقوق پرستار سالمندان چقدر است؟

هزینه پرستار سالمند یک حوزه تخصصی برای اشخاص مشغول به فعالیت در زمینه پرستاری میباشد به همین منظور حقوق آنها متمایز از سایر پرستاران بوده و بسته به نوع قراردادشان و مدت زمان و شرایطی که قرار است پرستاری کنند میزان دستمزدشان متغیر خواهد بود .

شرایط استخدام پرستار سالمند

به منظور استخدام پرستار برای نگهداری از سالمند قراردادی مابین طرفین نوشته میشود و تمامی شرایط از جمله مدت زمان نگهداری از  و شرایط جسمی و روحی سالمند و تمامی امورات و کارهایی که پرستار باید آن را انجام دهد در این قرار داد قید میشود و در نهایت به امضای طرفین میرسد در این قرارداد نیز میزان حقوقی که به پرستار تعلق میگیرد هم به طور کامل قید خواهد شد ‌.

استخدام پرستار سالمند در منزل  تهران

شهر تهران به عنوان پایتخت کشور از جمله پرجمعیت ترین و پر رفت و آمدترین شهرها میباشد که عبور و مرور در آن برای یک شخص سالخورده بسیار دشوار میباشد و ممکن است عواقب غیرقابل جبرانی نیز به دنبال داشته باشد به همین دلیل برای سالمندانی که به تنهایی زندگی میکنند استخدام ‌پرستار سالمند برای نگهداری و مراقبت از آنها در منزل و انجام امورات آنها در بیرون از منزل مانند خرید‌انواع وسایل خوراکی و نظافتی و.. میتواند بهترین گزینه انتخابی برای خانواده هایشان باشد تا بدین ترتیب امنیت برای سالمندشان نیز برقرار شود .شرکت پرستاری سفیر آرامش با ارائه آموزش و گواهی های لازم آماده استخدام پرستار و مراقب می باشد.

علاوه بر انجام این قبیل از کارها نظافت ، رسیدگی به نظافت شخصی سالمند، پخت غذا ، رسیدگی  به فعالیت ورزشی ، تجویز به موقع داروها  نیز توسط پرستار به نحو احسن انجام میگیرد و بدین صورت از نگرانی های خانواده افرا مسن کم خواهد شدوبا خیالی آسوده به امورات خود خواهند رسید.

نویسنده پست: vida