لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

انگورسیاه سردشت:

یکی از انواع نهال های ایرانی که کیفیت و مرغوبیت بالایی دارد،انگورسیاه سردشت است. برای خرید نهال انگور سردشت به تج نهال مراجعه نمایید

خرید نهال انگور سیاه سردشت

این نهال بصورت خوشه ای بار می آورد و بصورت تازه خوری،آبمیوه گیری،کشمش،آبغوره و روغن گیری ازهسته مورداستفاده قرارمیگیرد.

درمجموعه نهالستان تاج نهال بمدیریت مهندس ابراهیم خیری روش کاشت نهال و توضیحاتی درباره آن می پردازیم.

خصوصیات و مشخصات نهال انگورسیاه سردشت:

نهال انگورسیاه سردشت یاهمان(دیمی)دارای انگورهای آبدار و خوشه ای درشت است.

این محصول بسیارشیرین و خوشمزه و دارای قندبالایی است.محصول انگورسیاه سردشت در اواسط مهر به ثمرمینشیند.این انگور بسیارخوش طعم و سرشار از ویتامین هایcوbوکلسیم و پتاسیم و منیزیم میباشد و برای سلامت قلب و عروق مفیداست.

تولیدنهال سیاه سردشت ازکشورایران و شهرستان سردشت واقع درآذربایجان غربی میباشد،شروع شد و پس ازکاشت و معروفیت به دیگرمناطق و کشورها نیزعرضه شد و رونق پیداکرد

فاصله کاشت:

برای کاشت این نوع نهال انگور فاصله ی بین نهال ها باید حدوداً۵×۵متر باشد تاعملیات رشد و نورگیری درخت به درستی انجام شود.همچنین شاخ و برگ های این درخت به نورخورشید نیازدارد تاخوب رشدکند

شکل میوه:

سیاه سردشت دارای دانه های درشت و بیضی شکل است و همانطور که ازنامش پیداست رنگ آن سیاه است ودارای طعمی مطبوع و شیرین است و اکثر باغداران بخاطرهمین ظاهرزیبا و طعم خوب آن خواهان کاشت این نوع انگور درباغ خود میباشد.

حداکثرارتفاع درخت انگورسیاه سردشت:۸تا۱۰مترخواهد رسید و قدرت رشد این نهال بسیاربالا و مطلوب است

عمراقتصادی:
طبق تحقیقات گفته ها عمراین نهال درحدود۱۰۰سال است و این موضوع باعث می شود که بیشتر باغداران برای خریداین نهال رغبت کرده و سرمایه گذاری کنند.

وزن میوه:
هرحبه انگورسیاه سردشت وزنش درحدود۵گرم است.

مقاومت دربرابرآفات:
ازجمله آفات و بیماری های نهال انگور زنجره مو،کنه نمدی مو و …است که سمپاشی به موقع ودرست باعث رفع این بیماری میشود.

رقم گرده افشان:
انگورسیاه سردشت نیاز به رقم گرده افشان ندارد،چونکه گرده های نر و ماده ی این نهال به طورمستقل میتواند ازیاد نسل کند.

آبیاری:
نهال سیاه سردشت تاج نهال تاحدودی دربرابرخشکی مقاوم است یعنی درختان انگورمقاوم دربرابر کم آبی هستند اما آبیاری کم باعث کاهش محصول آن هامیشود پس باید درسال های اولیه برای استحکام نهال،آبیاری بیشتری لازم است.

گفته شده که هرهکتار اراین نهال به حدود۵تا۷هزارمترمکعب آب نیازدارد.

یکی ازشیوه های رایج درآبیاری نهال هاروش دیم است و این نکته راباید بدانید که عدم نیاز نهال به آبیاری منظم میتواند تاثیری در قیمت نهال انگور دیم داشته باشد چونکه آبیاری دیم کم زحمت و کم هزینه تر است.

خرید اینترنتی انگور سیاه سردشت یکی از شیوه‌های خرید این محصول است؛ البته توجه داشته باشید که این خرید را باید از فروشگاهی معتبر انجام دهید. خرید نهال انگور شرابی از یک فروشگاه نامعتبر، ممکن است خسارات زیادی را به شما تحمیل کند؛ ممکن است نهال اصل نباشد و یا ضعیف و بی‌رمق باشد و یا همچنین ممکن است که طی فرایند ارسال غیر اصولی، دچار آسیب دیدگی شود.

بدون شک قیمت نهال انگور سردشت نیز از عواملی است که برای تجارت شما مهم است. مجموعه نهالستان تاج نهال با مدیریت مهندس ابراهیم خیری، خدمات گسترده‌ای را در خصوص فروش انواع نهال میوه از جمله فروش نهال انگور سردشت در کشور به انجام رسانیده است.

شما می‌توانید جهت مشاوره‌ی رایگان با کارشناسان تاج نهال و یا استعلام قیمت نهال انگور سیاه، با روابط عمومی این شرکت تماس حاصل کنید.

نویسنده پست: vida