لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

 

یک سال پیش در مورد آینده صنعت هواپیمایی نوشتم . همراه با بسیاری از کارشناسان دیگر، انتظار داشتم که سفرهای هوایی بین‌المللی تا این مرحله همچنان پایین‌تر از سطح قبل از همه‌گیری باشد، اما در مسیر بهبودی قرار دارد.
ما حتی نزدیک هم نیستیم.
پس از یک سال فاجعه بار ۲۰۲۰، که در آن ترافیک مسافران در سطح جهان به میزان دو سوم کاهش یافت بلیط هواپیما شیراز به تهران  ، آخرین پیش بینی انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (منتشر شده در فوریه) انتظار ندارد که کل ترافیک امسال بیش از نیمی از سطح قبل از همه گیری باشد. بهبودی کامل قبل از سال ۲۰۲۳ انتظار نمی رود.
اجازه ندهید خود را گمراه کنید. با کمک متخصصان مسائل را درک کنید
برای برخی از کشورها ممکن است حتی طولانی تر باشد.
برای مثال، Deloitte Access Economics در استرالیا، گزارشی را در روز دوشنبه منتشر کرد که پیش‌بینی می‌کند سفرهای هوایی بین‌المللی ممکن است تا سال ۲۰۲۴ به طور کامل بهبود نیابد . و این پیش‌بینی قبل از اینکه دولت استرالیا در روز یکشنبه اعلام کرد که هدف خود را برای واکسینه کردن تمام استرالیایی‌ها تا پایان اکتبر رها می‌کند، قفل شده بود – چارچوب زمانی که بر اساس آن باز شدن مرزهای بین‌المللی پیش‌بینی شده بود.

این خبر بدی است برای کانتاس، شرکت هواپیمایی اصلی استرالیا که سال گذشته امیدوار بود تا ماه جولای فعالیت های بین المللی خود را از سر بگیرد. اکنون طرح آن ( که در فوریه اعلام شد ) برای راه اندازی مجدد ۲۲ مسیر از ۲۵ مسیر برون مرزی خود در نوامبر نیز بعید به نظر می رسد.
در ماه فوریه، کانتاس انتظار نداشت که قبل از نوامبر، به جز استرالیا و نیوزلند، هیچ مسیر بین المللی پرواز کند. حالا احتمالاً قبل از سال آینده نخواهد بود. دیو هانت/AAP

نویسنده پست: behzad