لودر سایت
تهران ، ستارخان ، مرکز پارسیان الکتریک

اینترنت اشیا چیست؟ این یکی از سوال های مهم هست که در این پست میخواهیم مفصل درباره آن شرح دهیم . اینترنت اشیا اشاره دارد به هر وسیله ای که به اینترنت وصل می شود و می تواند در بستر اینترنت برای ما فعالیتی را انجام دهد اینترنت اشیا روز به روز بیشتر و بیشتر با زندگی روزمره ما گره می خورد . اینترنت اشیا زندگی را برای انسان ها بسیار بسیار ساده کرده و کیفیت زندگی انسان را بالا برده است .

اینترنت اشیا علاوه بر اینکه کارها را برای ما ساده کرده است باعث شده است که فعالیت روزمره ما از نظم بیشتری نیز برخوردار باشند . اینترنت اشیا از ساده ترین فعالیت های روزمره مانند روشن و خاموش کردن یک کولر با تلفن هوشمند گرفته تا یک ماشین پیشرفته که خود مسیر یابی می کند را شامل می شود . برای شروع عملی اینترنت اشیا از پست “آموزش اینترنت اشیا” دیدن فرمایید .

اینترنت اشیا چیست ؟

کلمه اینترنت اشیا یا همان IOT مخفف Internet of Thing می باشد . اگر بخواهیم به صورت لفظی آن را ترجمه کنیم معنی آن اینترنت چیزها است . ترجمه Internet of Things (IoT) در زبان فارسی اینترنت اشیا یا چیزنت می باشد . اولین بار در سال ۱۹۹۹ کوین اشتون از عبارت Internet of Thing یا همان اینترنت اشیا استفاده کرد .

نویسنده پست: parsianelectric